نیما نهاوندیان در خانه مجردی‌اش و در تنهایی به کام مرگ خاموش فرو رفت بی‌آن‌که کسی علت مرگ او را بداند.<BR> <BR>

 آغاز تحقیقات پلیس برای روشن شدن علت مرگ مجری معروف

به گزارش قدس انلاین به نقل از شوک: مرگ مرموز مجری ورزشی شبکه 2 سیما، پلیس جنایی تهران را در برابر یک معمای پیچیده قرار داد. نیما نهاوندیان در خانه مجردی‌اش و در تنهایی به کام مرگ خاموش فرو رفت بی‌آن‌که کسی علت مرگ او را بداند.
- «من نیما نهاوندیان هستم، مجری تلویزیون هستم، عاشق شعرم و شعر‌هایی چون... » این بخشی از نوشته های نیما نهاوندیان در وبلاگ اوست و با وجودی که جوان بود ولی سال‌‌ها به عنوان مجری اول ورزش شبکه 2 سیما به اجرای برنامه می‌پرداخت. نیما کارش را از صدا و سیمای استان گلستان شروع کرد، آن اوایل او مجری رادیو بود، ولی بسرعت راه پیشرفت را در پیش گرفت و به عنوان مجری رسمی شبکه 2 سیما مشغول به کار شد. «ورزش از نگاه دو» قدیمی‌‌ترین برنامه ورزشی سیما، نیما نهاوندیان را به شهرت رساند. او مدتی با یوسف‌‌نژاد، مدتی با جهانگیر کوثری و مدتی نیز به تنهایی این برنامه را اجرا کرد. نقطه اوج کار او برنامه «توپ طلایی» بود و با این برنامه کاملاً شناخته شد. در کنار این دو برنامه ورزشی اما نیما نهاوندیان مجری برنامه ورزشی - اجتماعی دور خیز بود که هر صبح جمعه از شبکه 2 پخش می‌شد. نیما در کنار پوریا تابان (مجری فعلی برنامه ورزش از نگاه دو) صبح‌‌های جمعه با یک برنامه شاد و پرانرژی در قاب تلویزیون قرار می‌گرفت.

 

همین برنامه اما به آخرین حضور مجری جوان در تلویزیون منجر شد. نیما نهاوندیان، اواخر سال 90 آخرین اجرا‌های خود در برنامه‌‌های ورزش از نگاه دو و دور خیز را انجام داد و از سال 91 مقابل هیچ دوربینی قرار نگرفت. او که سابقه اجرا در شبکه جام‌جم را نیز داشت از چندی پیش در شبکه شما مشغول به کار شد و قرار بود با یک برنامه جدید به تلویزیون بازگردد. اما مرگ خاموش به او امان نداد و بامداد یکشنبه، سوم دی ماه 91، پیکر بی‌جان او در آپارتمانش پیدا شد.
نیما نهاوندیان شب یلدا مهمان خانه پدری بود، پس از پایان مهمانی یلدا، وی به خانه مجردیش در خیابان پاتریس بازگشت. صبح جمعه نیز با مادرش تلفنی صحبت کرد و دیگر کسی از او خبر نداشت تا این که یک تماس تلفنی با 110 پلیس مأموران را به خانه او کشاند و جسدش را در خانه‌اش یافتند. با اعلام این خبر به دادسرای جنایی، بازپرس رسولی از شعبه
5 دادسرای جنایی تهران در محل حاضر شد. با حضور او کارآگاهان جنایی و تیم بررسی صحنه جرم به بررسی علت مرگ پرداختند، ولی شواهد و قرائن کم‌ترین نشانه‌ای از بروز قتل نمی‌دادند. خانه نیما به هم ریخته نبود و اثری از درگیری دیده نمی‌شد. به دستور بازپرس رسولی، جسد نیما را به پزشکی قانونی انتقال دادند و در این میان با رسیدن مادر و برادر نیما به آپارتمانش صدای گریه فضای خانه را پر کرد.
مادر نیما در گفت‌وگو با کارآگاهان گفت: «نیما پنجشنبه خانه بود، شب یلدا همه خانه ما جمع می‌شوند. پس از این که مهمانی تمام شد او به خانه خودش آمد. صبح جمعه هم تلفنی با من صحبت کرد ولی دیگر خبری از او نداشتم. در حالی که برخی از تماس فردی ناشناس با پلیس خبر می‌دهند ولی خانواده وی می‌گویند: «ما به خانه نیما آمدیم و وقتی دیدیم در را باز نمی‌کند داخل رفتیم و با جنازه او مواجه شدیم و به پلیس زنگ زدیم.» صبح دیروز پوریا تابان، مجری ورزش از نگاه دو و همکار نیما نهاوندیان که بیش از 4 سال در کنار او به اجرای برنامه دورخیز پرداخته بود پس از شنیدن خبر مرگ نیما به خانه او آمد، وی که بشدت از این اتفاق متأثر و غمگین بود، به خبرنگار شوک گفت: «علت مرگ نیما را نمی‌دانم ولی این را می‌دانم که مرگ او نیز مانند مرگ رضا صفدری غریبانه و در تنهایی بود. نمی‌دانم این چه اتفاقی است که بر سر مجریان تلویزیون خراب می‌شود. من بشدت از مرگ نیما نهاوندیان متأثر هستم، او بهترین دوست من بود و 5/4 سال با هم هر صبح جمعه برنامه اجرا می کردیم.» لازم به ذکر است در حالی که تحقیقات برای مشخص شدن علت مرگ نیما نهاوندیان ادامه دارد، خانواده و دوستان وی مهیای مراسم تشییع جنازه او می‌شوند. نیما نهاوندیان آخرین برنامه خود را با مرگ اجرا کرد و برای همیشه از قاب تلویزیون رفت. براساس برخی اخبار تأیید نشده آخرین آیتم زندگی او درپی برخورد سرش با یک جسم به پایان رسیده و او را به آغوش مرگ فرستاده است.
خونریزی مغزی علت مرگ
نیما نهاوندیان
تهیه‌کننده برنامه «ورزش از نگاه دو» با ابراز ناراحتی از مرگ نیما نهاوندیان، مجری تلویزیون اعلام کرد: آقای نهاوندیان شامگاه شنبه (دوم دی ماه) دچار عارضه خونریزی مغزی شده و فوت کرده است. مجتبی سجادی گفت: به گفته‌ مادر آن مرحوم، ظاهراً نیما نهاوندیان در منزل خود بر اثر اصابت سرش به میز که منجر به زمین خوردن او شده است، دچار خونریزی مغزی شده و تا رسیدن خانواده‌اش به منزل فوت کرده است. وی در پایان درباره‌ مراسم خاکسپاری مرحوم نیما نهاوندیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تشییع پیکر وی در حال هماهنگی هستیم تا جواز دفن وی را در قطعه‌ هنرمندان بگیریم.
آغاز تحقیقات درباره مرگ
«نیما نهاوندیان» در شعبه 5 بازپرسی دادسرای امور جنایی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی از آغاز تحقیقات روی پرنده مرگ «نیما نهاوندیان» در شعبه پنجم بازپرسی این دادسرا خبر داد.
قاضی فریدون امیرآبادی فراهانی در این باره افزود: بازپرس دستور داده که پرونده به پزشکی قانونی برود و پزشکی قانونی نتیجه را بعد از کالبد شکافی به ما اعلام کند و هنوز نتیجه اعلام نشده است. قرائنی مبنی بر این که «نیما نهاوندیان» به قتل رسیده باشد وجود ندارد. این پرونده در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی در دست بررسی است و تحقیقات در این شعبه با دستور بازپرس آغاز شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    1 0
    خدايش بيامرزد.