در پی جنجال رسوایی صدور گذرنامه برای یک قاچاقچی تحت تعقیب مواد مخدر، وزیر کشور اروگوئه به همراه چند تن از مقام‌های مهم این کشور مجبور به استعفا شدند.

وزیر کشور اروگوئه پس از رسوایی گذرنامه استعفا کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «لوئیس آلبرتو ایبر» وزیر کشور «اروگوئه» و چندین تن از مقام‌های این کشور در پی رسوایی گذرنامه برای یک قاچاقچی مواد مخدر مجبور به استعفا شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پیش‌تر، «فرانسیسکو بوستیلو» وزیر امور خارجه اروگوئه پس از انتشار یکسری فایل‌های صوتی که در آن از معاونش «کارولینا هاش» درخواست می‌کند که به تحقیق درباره فراهم کردن شرایط برای صدور سریع گذرنامه برای «سباستین مارست» که به اتهام قتل یک دادستان اهل پاراگوئه تحت تعقیب بود، کمک نکند.

در سال ۲۰۲۱، یک مجرم فراری در مدت ۲۴ ساعت در حالی که در امارات متحده عربی در بازداشت بود، گذرنامه جدیدی از طریق وزارت امور خارجه اروگوئه دریافت کرد.

طبق این گزارش، « لوئیس آلبرتو لاکایا پو» رئیس‌جمهور اروگوئه روز گذشته (شنبه) ر کنفرانسی اعلام کرد که استعفای  لوئیس آلبرتو ایبر، «گیلرمو ماسیل» معاون وزیر کشور و «روبرتو لافلوف» مشاور رئیس جمهور در امور ارتباطات و راهبردی را چهار روز پس از آن پذیرفته است که جنجال‌هایی در خصوص چنین رسوایی بر سر صدور گذرنامه اروگوئه برای یک قاچاقچی مواد مخدر به راه افتاد.

«نیکلاس مارتینلی» مدیرکل دبیرخانه وزارت امور داخلی اروگوئه از این پس قرار است، مسئولیت وزیر کشوری اروگوئه را برعهده بگیرد.

از طرف دیگر، «عمر پاگانینی» وزیر فعلی صنعت، انرژی و معادن اروگوئه نیز از این پس بعنوان وزیر خارجه جدید این کشور ادامه فعالیت خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.