اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد که آب و هوای این استان به واسطه سامانه ناپایدار جوی از فردا سه‌شنبه تا روز پنجشنبه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پورتال اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: این رویداد سبب افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و در نواحی بادخیز استان نیز با احتمال بروز خسارت همچنین کاهش دما در بیشتر نقاط استان همراه خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید در نواحی بادخیز با احتمال بروز خسارت از عصر سه‌شنبه و روز چهارشنبه هفته کنونی به ویژه در نیمه شرقی و شمالی رخ خواهد داد.

همچنین بر اساس توصیف این سامانه جوی، وقوع بارش‌های رگباری در روز چهارشنبه با احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه با اشاره به این که تشکیل مه، کاهش دید به ویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان دور از انتظار نیست آورده است: نفوذ جریانات به نسبت سرد شمالی و کاهش بین پنج تا هشت درجه‌ای دما به ویژه در نیمه شمالی در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه را به صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رساند.

همچنین از اثرات این رویداد طی روز چهارشنبه کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها پیش‌بینی شده است و همگان به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی باید در این روز از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل را کاهش دهند.

در این اطلاعیه توصیه شده است تا تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اندیشیده شود.

هشدار زرد هواشناسی برای شرایطی صادر می شود که می‌تواند مشکلات کمتری ایجاد کند ولی تدابیر احتیاطی برای پیشگیری از ایجاد این رویداد جوی نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.