۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 932945

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: فرصت شرکت در مزایده عمومی ۲۳۹ محدوده‌ اکتشافی و معدنی استان تا ۱۱ آذرماه امسال تمدید شد.

مزایده ۲۳۹ معدن در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین؛  ابراهیم سعدینی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: این معادن تا ۲۰ آبان‌ماه امسال به مزایده گذاشته شده بود که به لحاظ تعداد زیاد محدوده‌های معدنی و گستردگی و پراکندگی آن‌ها و همچنین در راستای واگذاری حداکثری به واجدین شرایط تا ۱۱ آذرماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست و نقشه معادن موضوع مزایده، به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس https://www.setadiran.ir مراجعه و پس از دریافت اسناد مزایده تا تاریخ ۲۷ آبان و یا حداکثر ۱۱ آذرماه امسال پیشنهاد قیمت خود را ارائه کنند و برای اطلاع از وضعیت برنده بودن نیز در ۲۲ آذرماه امسال به سامانه یادشده مراجعه کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: این معادن شامل تعداد ۱۸ معدن پروانه بهره‌برداری، ۱۷ فقره گواهی کشف، ۷۵ محدوده پروانه اکتشاف، ۸۳ فقره درخواست صدور پروانه اکتشاف و ۴۶ فقره معدن متروکه است که به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

سعدینی اعلام کرد: سنگ نمک، دولومیت، خاک سرخ، سنگ گچ، مخلوط کوهی، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه ، سنگ آهن، سنگ کرومیت، سنگ منگنز، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی، فلدسپات و پلی متال از معادن به مزایده گذاشته در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، جاسک، سیریک، پارسیان، رودان، میناب، حاجی آباد، بستک و بشاگرد است.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی، مخلوط کوهی، و جدیدا هم ماده معدنی سیلیس و مگنتیت از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.