فرماندار تهران با تاکید بر اینکه اتباع در این شهر رها نیستند، از شناسایی ۸۰۰ هزار تبعه خارجی در سطح شهر تهران خبر داد.

شناسایی ۸۰۰ هزار تبعه خارجی در تهران

به گزارش قدس آنلاین، احمد قیومی روز سه شنبه در پایان جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران گفت: هم اکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در تهران شناسایی شده اند و تحت رصد کامل هستند.

وی ادامه داد: اینکه برخی می گویند اتباع در تهران به حال خود رها هستند، صحیح نیست با این وجود طرح ویژه‌ای برای شناسایی اتباع و خروج آن دسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شدند در حال اجراست که به زودی مردم نتایج اجرای آن طرح را مشاهده می‌کنند.

بازار تهران منتقل نمی شود

فرماندار تهران با تکذیب انتقال بازار سنتی به خارج از شهر هم گفت: برخی مشاغل ناایمن در بازار فعال هستند مثل بخشی از کار کفاشان. براین اساس شهرک‌های صنفی برای این موضوع تعریف شده و در حال آماده شدن است تا چنین مشاغلی به این شهرک‌ها منتقل شود.

قیومی تصریح کرد: موضوع جابجایی بازار تهران مطرح نیست اما صنوفی که فعالیت ناایمن دارند باید تفکیک و به شهرک‌های صنفی منتقل شوند.

فرماندار تهران تاکید کرد: بازار تهران هویت اقتصادی شهر است و این موضوع در قالب طرح ساماندهی مشاغل در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مسائلی همچون آلودگی هوا، بافت فرسوده و حریم شهر تهران امروز در صحن شورا مطرح شد؛ آلودگی هوای تهران سال‌هاست که گریبان این شهر را گرفته و تنها با مُسکن‌هایی همانند تعطیلی های موردی تلاش شده که کنترل شود.

قیومی افزود: معتقدیم همه مسائل را شهرداری نمی‌تواند حل کند اما تکالیفی از جمله حمل و نقل عمومی دارد که اگر به آن توجه نکنیم این مشکل باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بخشی از آلودگی هوا به واسطه کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است اما مسائل آلودگی هوا به ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل وابستگی دارد و این مسائل در هم تنیده شده است.

قیومی تاکید کرد: در سال جاری شورای شهر تهران ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توسعه حمل و نقل عمومی بودجه مصوب کرده است. ما نیز درخواست کردیم که با پیگیری، کنترل و نظارت نسبت به تحقق این بودجه و تاکید بر صرف آن در حوزه حمل و نقل عمومی پیگیری‌های لازم انجام شود.

فرماندار تهران افزود: خوشبختانه در فاز نخست اقداماتی در جهت حل معضل ترافیک شهر تهران شکل گرفته است اما موارد دیگری نیز در بحث آلودگی هوا همچون موضوع جمع آوری پسماند و پسماندسوزی در آلودگی هوا دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: در حوزه روشنایی معابر شهر تهران نیز پیگیری‌هایی انجام شده و تکالیف مشخص و در حال اجراست و حضور ما در شورا به این دلیل بود که تاکید کنیم تمام تلاش ما در جهات مختلف با این هدف است که در نهایت رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشند.

نمایشگاه بین المللی تهران یک مساله مزمن است

فرماندار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص جابجایی نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب هم گفت: این یک موضوع مزمن است که سال‌هاست روی آن بحث می‌شود. بحث این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تمهیداتی در محل شهر آفتاب در نظر گرفته شود که همانند محل فعلی ما را دچار مشکل نکند و از سوی دیگر در موضوع بحث تبلیغات محیطی نیز تا قبل از تصمیم گیری درمورد مجموعه نمی‌توانیم محدودیتی ایجاد کنیم.

قیومی درخصوص ترافیک شهر تهران نیز گفت: چند سناریو برای ترافیک شهر تهران وجود دارد. وقتی با کلانشهری با جمعیت ۱۰ میلیون نفری روبرو هستیم قطعا باید موارد مختلفی از جمله مرمت خیابان‌های شهر مورد توجه قرار گیرد. چرا که در هنگام بارش باران خیابان‌های تهران قفل می‌شود. شاید شیب‌بندی خیابان‌های شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد. بی تردید درصدی از مشکل از طریق اصلاح هندسی معابر و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قابل حل است. در این راستا ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بودجه کمی نیست که امیدواریم با تمهیدات شهرداری تهران شاهد اتفاقات خوب در این بخش باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.