۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 933246

انتشار گازهای گلخانه‌ای مواد غذایی ناسالم ۱۰ تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد.

رژیم غذایی ناسالم وارد اقتصاد جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، صنایع غذایی و کشاورزی بیش از ۱۰ تریلیون دلار در سال به دلیل رژیم‌های غذایی ناسالم، آسیب‌های زیست محیطی و سوء تغذیه به اقتصاد جهانی خسارت وارد می‌کند.

بر اساس گزارش روز دوشنبه (۶ نوامبر) سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌ متحد، حدود ۷۰ درصد از این هزینه‌های پنهان ناشی از مصرف غذاهای فوق فرآوری شده و رژیم‌های غذایی سرشار از چربی و قند است که منجر به چاقی و بیماری‌های غیرواگیر و باعث کاهش بهره‌وری نیروی کار، به‌ویژه در کشورهای با درآمد بالا و متوسط می‌شود.

صنعت غذا و بازارهای کشاورزی جهانی پس از جنگ روسیه و اوکراین که قیمت‌ها را افزایش داد، تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفت و بر بحران هزینه‌های زندگی افزود. هزینه‌های پنهان شناسایی شده فائو از ۱۵۴ کشور، تأثیر نامتناسبی بر کشورهای فقیرتر دارد، جایی که ضرر و زیان عمدتاً به فقر و سوء تغذیه مربوط می‌شود.

طبق گزارش بلومبرگ، فائو اعلام کرد که هزینه‌های پنهان از ۱۰ تریلیون دلار تا ۱۶ تریلیون دلار در سال متغیر است که نتیجه احتمالی آن ۱۲.۷ تریلیون دلار است و حدود یک پنجم این هزینه‌ها مربوط به محیط زیست از جمله انتشار گازهای گلخانه‌ای و نیتروژن، تغییر کاربری زمین و استفاده از آب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.