معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده ۲۴ مولفه در ترویج فرهنگ کار در جامعه موثر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر تعاون: ۲۴ مولفه موثر در ترویج فرهنگ کار شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد چکشیان روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود: وجدان‌کاری، مسولیت‌پذیری، تعاون، مشارکت و روحیه کار جمعی، از جمله مولفه‌های مهم در ترویج فرهنگ کار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: کار در جامعه باید ارزشمند تلقی شود و بخش‌های مختلف در تحقق این رویکرد باید نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: نهضت ارتقای فرهنگ کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهتمام ویژه در دست پیگیری است و پیگیری‌های انجام شده در موضوع «فرهنگ کار» جزو چهار اولویت نخست شورای عالی فرهنگ عمومی مطرح شد و نخستین میز تخصصی این شورا در سال ۱۴۰۲ «فرهنگ کار» بود که تشکیل این میز نشان می‌دهد این موضوع در اولویت نخبگان قرار گرفته است.

به گفته چکشیان، شخصیت‌سازی، تولید محتوای درسی، ، سبک مدیریت، توجه به بهره‌وری، و توجه به تعالی و کرامت انسانی، از عوامل موثر در ترویج فرهنگ کار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احساس ناهمخوانی حجم کار با تلاش فرد، احساس نابلدی و ثروت‌های بادآورده مانند فعالیت در بازار بورس از جمله عوامل موثر در بی‌توجهی فرد به فرهنگ کار است.

دیدار با مدیران تابع وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعالان اجتماعی، ورزشی و فرهنگی و بازدید از واحد تولیدی در شهرستان مهدیشهر، بخشی از برنامه‌های معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در سفر به استان سمنان است.

استان سمنان بر پایه جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، با نرخ بیکاری ۶ و نیم درصد در تابستان ۱۴۰۲ به عنوان ششمین استان کشور در این شاخص معرفی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.