رییس سازمان انرژی اتمی روز پنجشنبه در سفر به استان قزوین، با حضور در گلزار شهدای شهر قزوین ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) به مقام رفیع شهیدان ادای احترام کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی به مقام رفیع شهیدان قزوین ادای احترام کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح روز پنجشنبه در سفر به استان قزوین با استقبال استاندار و تنی چند از مسوولان ارشد استان روبرو شد.

اسلامی در ادامه و پس از حضور در گلزار شهدای قزوین به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین رفت.

بهره برداری از نخستین شتابدهنده توان بالای کشور در قزوین واقع در پارک علم و فناوری از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان انرژی اتمی به استان قزوین است.

شتابدهنده "رودوترون" در حوزه کشاورزی، سلامت و بهداشت و صنعتی دارای کاربردهای فراوانی است که با راه‌اندازی دومین سامانه پرتودهی، مجتمع صنعتی پرتودهی قزوین در آینده‌ نزدیک به یک مجموعه خدمت‌رسان در بخش های کشاورزی، بهداشت، سلامت و پلمیر تبدیل خواهد شد

مرکز پرتودهی صنعتی قزوین در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک‌ بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌ منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.