رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز طرح تهیه شناسنامه باغ‌های سطح شهر در راستای اجرای ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها خبر داد.

باغات شهر یزد شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن منصوری زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به این‌که هدف از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات سطح شهر، را شناسایی باغات به منظور جلوگیری از تخریب آن‌ها دانست و اظهار کرد:‌ این فرایند پس از شناسایی باغ‌ها با استفاده تصاویر هوایی، کد نوسازی استخراج شده و پلاک کوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ عملیات آمار برداری طبق فرم تهیه شده با حکم قضایی انجام و پس از بررسی فرم‌های تکمیلی توسط واحدهای مربوطه، موارد جهت اقدامات بعدی به سازمان فاوا ارسال می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تصریح کرد: تاکنون در سطح شهر یزد بیش از ۴۰۰ باغ شناسایی و پلاک کوبی شده است که تهیه شناسنامه آنها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

منصوری‌زاده تاکید کرد:‌ با توجه به کویری بودن شهر یزد ضرورت دارد به فضای سبز و حفظ باغ های موجود توجه بیشتری شود.

وی از تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد؛ ضمن این که با وجود شناسنامه برای باغ ها می‌توان، تخریب کنندگان آنها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد:‌ تخریب باغ ها و مزارع کشاورزی و ساخت آپارتمان، واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.