مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی به ویژه در نواحی جنوبی استان خبر داد و گفت: کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضرور خودداری کنند.

هشدار به بیماران تنفسی پایتخت/از تردد در فضای باز بپرهیزید

به گزارش قدس آنلاینف حامد یزدی مهر، شامگاه شنبه از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از فردا یکشنبه ۲۱ آبان تا روز چهار شنبه ۲۴ آبان ماه شاهد این مخاطره در استان به ویژه نواحی جنوبی خواهیم بود.

یزدی مهر گفت: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اعلام آماده باش نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیمارهای زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنفس هوای آلوده برای ریه و قلب خطر بیشتری دارد، بیان کرد: این ذرات بسیار ریز، از دیواره ریه جذب خون می‌شوند، لذا توصیه می‌شود در زمان صدور هشدار، بیماران قلبی و ریوی تا جایی که می‌توانید در ساعات شلوغی و ترافیک بیرون از خانه نباشند و از ورزش و پیاده روی خودداری کنند و از باز گذاشتن درها و پنجره‌ها در منزل و یا محل کار بپرهیزند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.