مدیر نگهداری و بهره برداری از تاسیسات شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به بازگشایی آب برای کشت پاییزه، گفت: آب در زاینده رود طبق توافق با کشاورزان اصفهان توزیع می‌شود.

توزیع آب در زاینده‌رود طبق توافق با کشاورزان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین؛ افشین رضایی با اشاره به اینکه خروجی سد زاینده رود به منظور تخصیص آب برای کشاورزی اراضی حقابه دار استان اصفهان و آغاز کشت سنتی پاییزه از بعد از ظهر روز بیستم آبان ماه افزایش یافت، اظهار داشت: توزیع آب با میزان و تعداد روز توافق شده با کشاورزان شرق و غرب اصفهان صورت خواهد گرفت.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: احجام قابل رهاسازی در چارچوب جدول برنامه توزیع آب سد زاینده رود، ابلاغی وزارت نیرو بوده که مبنای آن پیش بینی‌های آتی آورد رودخانه زاینده رود است.

رضایی ادامه داد: با احتساب ذخیره صرفه جویی شده موجود در سد زاینده رود و نیز بارش‌های آتی، برنامه ریزی توزیع حقابه های کشاورزی برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: آب برای رسیدن به مناطق شرقی اصفهان، در همین بازه زمانی به شهر اصفهان نیز رسیده و گذر خواهد کرد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ابراز امیدواری کرد: امید است در ادامه برنامه توزیع آب سال آبی جاری و با تحقق منابع آب پیش بینی شده، امکان تأمین حقابه‌های رودخانه و تالاب گاوخونی نیز میسر شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.