وزیر خارجه بنگلادش گفته که زمان آن رسیده رژیم صهیونیستی و تولیداتش توسط تمامی کشورها، امت اسلامی و افراد شریف و دارای کرامت انسانی تحریم و بایکوت شود.

بنگلادش: زمان آن رسیده تمامی ملت‌ها رژیم صهیونیستی را بایکوت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه داکاتریبیون، «ابولکلام عبدل مؤمن» وزیر خارجه بنگلادش اخیرا گفت: این قتل عام باید برای همیشه متوقف شود. وضعیت غزه نه تنها یک نمونه کلاسیک از پاکسازی قومی است، بلکه نسل کشی توسط یک قدرت با کمک رهبران جهان آزاد و طرفداران حقوق بشر، قوانین بشردوستانه و همه ارزش‌های اخلاقی است.

وی با بیان اینکه کشتار غیرنظامیان بیگناه و پاکسازی مناطق از طریق راه‌های وحشیانه جوی از ترس و وحشت ایجاد می‌کند، گفت: باید مقام‌های اسرائیلی را برای ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت مسئول بدانیم. چنین اعمالی باید مجازات شوند تا یکبار برای همیشه درگیری‌های جاری در غزه پایان یابد و همه اسیران آزاد شوند تا مردم بتوانند زندگی مسالمت آمیز در سرزمین خود را آغاز کنند.

این دیپلمات ارشد دولت بنگلادش ادامه داد،‌ جنگ رژیم صهیونیستی و غزه اصلا جنگ نیست. این در واقع مجازات وحشیانه و دسته جمعی و کشتار گروهی از مردان و زنان بیگناه و به ویژه کودکانی است که نمی‌توانند بجنگند.

وی با بیان اینکه بنگلادش خواستار آتش‌بس فوری در غزه است، خاطرنشان کرد: بنگلادش حامی قوی برادران و خواهران فلسطینی در حق تعیین سرنوشت، حاکمیت و استقلال است. رژیم صهیونیستی باید کشتار زنان و کودکان فلسطینی را پایان داده و به اشغالگری خاتمه دهد.

وزیر خارجه بنگلادش همچنین ادامه داد، باید یک کریدور انسانی برای ارسال کمک‌های سریع و ایمن غذایی، آب، دارو و دیگر مایحتاج زندگی به ساکنان غزه ایجاد شود. ما باید روند اجرای همه تصمیمات مورد توافق خود در سازمان ملل، ابتکار صلح عربی و نقشه راه چهارجانبه را بازبینی کنیم. یک چارچوب زمانی مشخص برای راه حل دو دولتی باید ارائه شود. اتحاد امت اسلامی برای پایان دادن به این بحران امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.