مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی از رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان طی ۷ ماه نخست سال جاری خبر داد.

رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان، امیر دائی صراف در خصوص میزان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: در ۷ ماه نخست سال جاری ۴۰ هزار و ۳۴۰ نفر متقاضی مهارت، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در بخش دولتی فرا گرفتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ هزار و ۴۸۷ نفر بوده و این ارقام نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی متقاضیان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است‌.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی افزود: از این تعداد ۱۲۹۹ نفر از زندان مشهد، ۴۶۱ نفر از ساکنین سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مشهد، ۷۹۲ نفر از ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان و ۳۱۴۴ نفر از زندان‌های استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی در استان تاسیس شده است، عنوان کرد: متقاضیان در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند. با توجه به استقلال این مرکز در حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی دوره‌های مورد نیاز، بنگاه‌های اقتصادی نسبت به ارتقاء مهارت و بروز نمودن توان فنی نیروهای شاغل در این بنگاه‌ها اقدام نمایند.

دائی صراف خاطرنشان کرد: ۴۵ مرکز دولتی، ۲۴۷۳ آموزشگاه آزاد و ۱۲ ندامتگاه در زمینه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.