یک متخصص پوست و مو گفت: رطوبت موجود در هوا در روزهای سرد نسبت به روزهای گرم سال کاهش می‌یابد و رطوبت کم موجب می‌شود که مقداری از رطوبت پوست نیز به تدریج از بین برود و پوست خشک شود

چگونه از پوست‌ خشک در فصل سرد محافظت کنیم؟

به گزارش قدس آنلاین،دکتر محمدعلی ماپار در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: برخی افراد که پوست خشکی دارند، در زمستان به دلیل کمبود رطوبت و حساس بودن به سرما دچار خشکی پوست شده و پوست ترک ترک می‌شود و حتی ممکن است خون ریزی نیز کند. خارش و سوزش پوست نیز به دلیل خشکی افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: علاوه بر خشکی هوا، حمام کردن مکرر، استفاده زیاد از شوینده‌ها نیز موجب خشکی پوست می‌شود. برای جلوگیری از خشکی پوست باید در منزل تهویه مطبوع وجود داشته باشد. تهویه مناسب موجب می‌شود که رطوبت هوا حفظ شده و مواد مقداری گرم شود.
ماپار افزود: افرادی که پوست خشکی دارند سعی کنند در معرض باد قرار نگیرند و محل کار و خانه این افراد نیز نباید سرد باشد. این افراد نباید از شوینده‌ها، زیاد استفاده کنند و باید پس از هر بار شستشوی دست‌ها و صورت از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای جلوگیری از خشک شدن بدن نیز می‌توان پس از حمام کردن از لوسیون‌های بدن که در بازار موجود است، استفاده کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزانه IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام.سیلا جون دکره چیه؟چطوریه؟میشه توضیح بدی؟خواهش میکنم زودتر جواب بده برام مهمه.