جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی در دیدار با همتای آمریکایی خود نسبت به وضعیت فاجعه بار در غزه هشدار داد و از بایدن خواست تا برای پایان دادن جنایت در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

دیدار روسای جمهور آمریکا و اندونزی/ ویدودو نسبت به وضعیت فاجعه‌بار غزه هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ویدودو رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار، آغاز دوره جدیدی از روابط میان ایالات متحده و اندونزی را گرامی داشت و تاکید کرد: امروز ما در مورد ارتقای روابط دو کشور به بالاترین سطح همکاری و ایجاد یک مشارکت استراتژیک جامع گفت وگو می‌کنیم.

بایدن با بیان اینکه اندونزی در انتقال انرژی در جهان نقشی مهم و حیاتی دارد، اظهار امیدواری کرد که این دیدار، دوره جدیدی را در روابط ایالات متحده و اندونزی رقم بزند.

رئیس جمهور اندونزی نیز ایالات متحده را یکی از شرکای مهم این کشور توصیف کرد و افزود: دو کشور باید روابط خود را به معنای واقعی تقویت کنند.

وی با بیان اینکه رابطه نزدیک جاکارتا و واشنگتن می‌تواند برای طرفین مفید و سودآور باشد، خاطرنشان کرد: ایالات متحده یک کشور بزرگ است که بر دیگر کشورها نفوذ و تاثیر بسیار زیادی دارد.

ویدودو با تاکید بر اینکه اندونزی همیشه آماده همکاری با تمام کشورها است و سعی می‌کند همیشه طرفدار صلح و انسانیت باشد، از ایالات متحده خواست که برای توقف جنایات در غزه و برقراری آتش‌بس در آن منطقه اقدامات بیشتری انجام دهد.

وی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار غزه هشدار داد و با تاکید براینکه برقراری آتش‌بس در غزه به خاطر بشریت یک امر ضروری است، افزود: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود، در حالی که جان تک تک انسان‌ها ارزشمند و قابل احترام است و نباید بی‌تفاوت از کنار این جنایت گذشت.

رئیس جمهور اندونزی گفت: اکنون در غزه شاهد یک چالش بشردوستانه‌ هستیم که برای پایان دادن به آن نیازمند تشکیل یک همبستگی جهانی با محوریت احترام به حقوق بشر می‌باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.