چند ماه پیش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از واگذاری برخی واحدهای کم کار دانشگاه پیام نور در برخی شهرها به فنی و حرفه‌ای خبر داده بود.

پرسشی از عضو کمیسیون آموزش مجلس: ادغام دانشگاه پیام نور به کجا رسید؟

محمدعلی زلفی‌گل؛ گفته بود: در شهری که دانشجوی پیام نور زیاد نداریم یا خیلی استقبال نمی‌شود، با مسئولان شهر و استان هماهنگ شده و برنامه ریزی کرده ایم تا ساختمان و امکانات دانشگاه پیام نور را در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار دهند تا به آموزشکده فنی و حرفه‌ای تبدیل شود، یا در برخی استان‌ها که دانشگاه‌های دولتی به فضای آموزشی نیاز دارند از فضای واحدهای پیام نور استفاده شود.

این موضوع به اندازه ای با حاشیه همراه شد که تعدادی از استادان دانشگاه پیام نور در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تجمع کردند.

موضوع به مجلس هم کشیده شد و پس از مدتی نمایندگان مجلس اعلام کردند: با پیگیری انجام شده مصوبه کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در خصوص ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌های کشور این موضوع از دستور کار مجلس خارج شد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت دانشگاه پیام نور با محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

زاهدی گفت: روز گذشته در مورد دانشگاه پیام نور  در کمیسیون تلفیق جلسه ای بود که در آنجا هم من گفتم نه کمیته آموزش عالی و نه کمیسیون آموزش تحت هیچ عنوان موافق انحلال واحدهای دانشگاه پیام نور در شهرستان ها و استان ها نیستیم و ما به دنبال این هستیم که دانشگاه پیام نور را ارتقا داده و بخصوص این دانشگاه را به عنوان یک هاب بین الملل درنظر بگیریم.

وی افزود: برخی به دنبال حذف واحدهای شهرستانی بودند اما با وجود رایزنی هایی که داشتند خوشبختانه دیگر مسأله حذف واحدهای این دانشگاه مطرح نشد و به طور کلی موضوع این دانشگاه از دستور خارج شد، البته برخی دوستان می خواستند ماده دیگری را الحاق کنند که به دولت اختیار تام داده شود تا واحدهای آموزش عالی و برخی دستگاه های اجرایی را به دلخواه ادغام یا منحل کند یعنی به نوعی می خواستند مصوبه دانشگاه پیام نور را دور بزنند که در این باره نیز صحبت و اشاره شد که به دلیل ممانعت از حذف واحدهای دانشگاه پیام نور می خواهند این کار را به طور غیرمستقیم انجام دهند اما خوشبختانه نمایندگان عزیز کمیسیون تلفیق به این پیشنهاد هم رأی ندادند.

به گفته زاهدی، دانشگاه پیام نور به همین صورت باقی می ماند اما طبیعی است که درباره برخی واحدهای با دانشجوی کم و هزینه سنگین باید از سوی وزارت علوم یا خود دانشگاه تصمیم گیری شود که یا به دانشگاه فنی و حرفه ای واگذار شود یا به هر صورت تبدیل به احسنت شود تا دانشگاه پیام نور به امید خدا بتواند در مسیر خوب خدمتگذاری باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.