مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در ۷ ماه امسال از کل تلفات مسمومیت باقرص برنج در اصفهان۱۳ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند وهیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد.

جان باختن ۱۵ اصفهانی بر اثر مصرف قرص برنج

به گزارش قدس آنلاین، منصور فیروز بخت با اشاره به میزان تلفات مسمومیت با قرص برنج اظهار داشت: در ۷ ماهه سال جاری از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۳ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی افزود: همچنین در مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر به دنبال مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که ۱۰ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، گفت: هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی علامتی است.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان عنوان کرد: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می‌باشد. بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.