مدیر منطقه عملیاتی خارک گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید میدان ابوذر، همچنین طرح ساخت و نصب مبدل‌های حرارتی در کارخانه خشکی این میدان، ظرفیت تولید نفت شرکت فلات قاره درخیلج فارس ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

افزایش روزانه ۳۰هزار بشکه تولید نفت در میدان ابوذر

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا متعالی‌جهرمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در جزیره خارک گفت: در طرح افزایش ظرفیت تولید میدان ابوذر حدود ۲ کیلومتر خط لوله ۱۸ اینچ اجرا و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با وجود استفاده از خط لوله ۲۶ اینچ دریایی در دو سال گذشته، رفع گلوگاه‌ها در مسیرهای ارتباطی کارخانه‌ها ضروری بود که به‌ دنبال آن با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، این خط لوله در چهار مسیر اصلی طراحی و اجرا شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه عملیاتی خارک یادآورشد: از ویژگی‌های بارز این طرح به‌کارگیری حداکثری توان تولید ساخت داخل و اقدام‌ هماهنگ مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، مدیریت امور تولید و منطقه عملیاتی خارک، همسو با سیاست‌های مدیریت ارشد سازمان است.

متعالی‌جهرمی ادامه داد: در منطقه عملیاتی خارک، همه واحدهای نوسازی و تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی فنی و خوردگی فلزات، تدارکات و امور کالا، مهندسی فرآورش، برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها، ایمنی و امور قراردادها در اجرای این طرح نقش مؤثری داشتند.

وی گفت: همچنین از مهرماه امسال چاه F ۸-۵ میدان مشترک فروزان با تولید نزدیک به یک‌هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.