رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۲ شیراز گفت:سند مالکیت موقوفه بدیعی به وسعت ۷۵۰ هکتار توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۲ شیراز اخذ شد.

اخذ سندمالکیت یک موقوفه به وسعت ۷۵۰ هکتار در شیراز

به گزارش قدس آنلاین ، سعید مرادپور در خصوص این خبر بیان کرد: موقوفه آقا میرزا علی  مشهور به موقوفه بدیعی شامل اراضی زراعی روستای خرم آباد منطقه کربال می شود که سند مالکیت این موقوفه تحت پلاک ثبتی ۱۱۵ در بخش ۵ فارس اخذ و بدین ترتیت مالکیت این موقوفه تثبیت شده است.

وی افزود: این کار که با هدف حفاظت و صیانت از موقوفه صورت پذیرفت شامل شش دانگ اراضی با کاربری زراعی و باغی است که مساحت آن بالغ بر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع  با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان است.

مرادپور با اشاره پیشینه این موقوفه گفت: آقا میرزا علی که فرزند میرزا سید علی و از سادات دشتکی فارس بوده است در سال ۱۲۷۹ قریه خرم آباد کربال را با نیت برپایی سفره عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در ایام محرم و صفر به مدت ۱۰ شب در مسجد مشهور به حاجی قاسم واقع در محله سردزک شیراز وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۲ شیراز ضمن قدردانی از همکاری و همراهی کارشناسان ثبت اسناد و املاک استان تاکید کرد: سند مالکیت موقوفه حاصل تلاش همکاران ادارات اوقاف و ثبت بوده است که پس  از سال های متمادی با بررسی های مجددانه گردش های ثبتی و نقشه های موجود اخذ  می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.