دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بر لزوم جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد ماده ۱۵ تاکید کرد.

فعالیت ۵۰ کمپ ماده ۱۵ غیرمجاز در خوزستان/ خانه‌های فروش مواد مخدر باید تخریب شوند

به گزارش قدس آنلاین، رضا نجاتی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (۲۴ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خیرین از ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند در امر مبارزه با مواد مخدر چه در حوزه کارآفرینی و چه در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده، نقش ایفا کنند و خوشبختانه خوزستان در زمینه کمک خیرین در این حوزه پیشرو است.

وی افزود: مقرر شده است در آذرماه جلسه‌ای با حضور خیرین برگزار و هیات مدیره‌ای مشخص شود تا کارآفرینی و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد در برنامه کاری قرار بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌هایی در راستای آگاهی‌بخشی و خانه‌های یاری‌گران دانش‌آموزان در مبارزه با اعتیاد، گفت: راه‌اندازی خانه‌های یاری‌گران زندگی در روستاها و مدارس آغاز شده است و جزو استان‌هایی هستیم که در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است.  

نجاتی در خصوص اقدامات مقابله‌ای در این خصوص، عنوان کرد: کشفیات و برخوردهای خوبی در برخی مناطق آلوده از جمله کوی رمضان در حال انجام است و دستورات قضایی نیز صادر شده است که قرار است در شورای تامین مطرح و سپس اجرا شود.

وی عنوان کرد: تا زمانی که خانه‌ها حتی خانه‌های خالی از سکنه‌ای که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند تخریب نشوند، مشکل وجود دارد. مقرر شده است در جلسه شورای تامین خوزستان، سازوکار در این زمینه مشخص شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، گفت: مبنای هر کار، توسعه کار پژوهشی و تحقیقاتی است و دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم به صورت عام و هم به صورت خاص کمک کنند. با توجه به این که امروزه برخی دانشجویان در خوابگاه‌ها و در زمان امتحانات مورد هجمه و فریب فضای مجازی و قاچاقچیان حرفه‌ای که تبلیغات سوء می‌کنند قرار می‌گیرند، کارهای پژوهشی در این زمینه می‌تواند کمک حال ما باشد.

نجاتی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، بیان کرد: باید بر مراکز ماده ۱۵ که در اختیار بخش خصوصی هستند، نظارت بیشتری شود. تعدادی مراکز غیرمجاز در حال فعالیت در این زمینه هستند و در جلسه کمیته حقوقی که در خدمت دستگاه قضایی بودیم، تاکید شد که شرایط ادامه کار مراکز ماده ۱۵ غیرمجاز مهیا نباشد و این مراکز کنترل شوند.

وی عنوان کرد: ۵۰ مرکز ماده ۱۵ مجاز در خوزستان در حال فعالیت هستند و به همین میزان نیز مراکز غیرمجاز فعالیت می‌کنند و باید تکلیف‌شان روشن شود و کنترل و مدیریت شوند تا خدای ناخواسته اتفاقی که در گیلان رخ داد، در خوزستان رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.