وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای مهم دیگر در این دولت، کتابخانه‌های کلاسی بود که هر کلاس یک کتابخانه داشته باشد، این طرح اول از روستاها شروع شد. در کنار کلاس درس، بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی راه‌اندازی شد.

وزیر آموزش و پرورش: ۲۰ هزار کتابخانه‌مدرسه‌ای در سطح کشور راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، رضامراد صحرایی شامگاه چهارشنبه در جمع دانش آموزان هیئت انصارالمهدی شهرکرد، اظهار داشت: مدرسه قوی تضمین کننده کشور قوی است، هر کشوری که می‌خواهد قوی شود باید مدرسه‌ را قوی کند. معلمان، دانش آموزان، کادر و مدیران قوی از جمله عناصری هستند که مدرسه را قوی می‌کنند.

 وی با اشاره به اهمیت مسائل پرورشی برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: این دولت اولین کاری که کرد و خیلی بزرگ بود، این بود که مدرسه‌ها را باز کرد، برخی گزارشات می‌گویند که کمتر از ۱۰ درصد مدارس جهان، مدارس را در کرونا تعطیل کردند، چون تربیت در آنجا امر بسیار مهمی است.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: متاسفانه در کشور ما مدت زیادی مدارس تعطیل شدند، اولین کار ما این بود که مدرسه‌ها در مهر ۱۴۰۰ باز شد و بعد از بازگشایی متوجه شدیم که دانش‌آموزان چقدر نیاز دارند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی افزود: یکی از کارهای مهم دیگر، این بود که اردوگاه‌ها را فعال کردیم، سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون‌ نفر روز اردو رفتند، هر جا اردوگاهی بوده، دانش‌آموزان به آنجا رفتند و نزدیک ۵۰۰ هزار نفر نیز اردوهای چندروزه رفتند.

صحرایی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما این است که دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها بروند، عنوان کرد: در سال جاری ۱۰۰ هزار نفر به هنرستان رفتند، این یعنی ۱۰۰ هزار نفر شغل را در کنار تحصیل، انتخاب کردند. ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که بیش از ۵۰۰ هزارتای آن از دانش‌آموزان بودند، یعنی آموزش و پرورش در ایجاد اشتغال به تنهایی به اندازه کل دولت نقش دارد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم دیگر در این دولت، کتابخانه‌های کلاسی بود که هر کلاس یک کتابخانه داشته باشد، این طرح اول از روستاها شروع شد. در کنار کلاس درس، بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی راه‌اندازی شد. یکی دیگر از طرح‌های مهم آموزش و پرورش، طرح نماد است، طرحی به اسم نماد که به دلیل کرونا به فراموشی سپرده شده بود در این دولت احیا و اجرایی شد، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این طرح پایش شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد محدودی از دانش آموزان نیاز به مراقبت داشتند که ارجاع داده شدند، بیان داشت: برای این کار ۳۲ مرکز مشاوره داشتیم که به ۶۵۰ مرکز مشاوره افرایش یافتند. در طرح امین، روحانیون مومن و مجاهد، بخشی از وقتشان را در مدارس برای تربیت دانش‌آموزان می‌گذرانند، اکنون تعداد این افراد ۵ برابر سابق است.

وی گفت: طرح شهید عجمیان در سطح کشور اجرایی شد که این استان در سطح کشور اول شد، در این طرح شاداب‌سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق نوسازی، رنگسازی و ... در دستور کار قرار گرفت و همچنان هم ادامه دارد.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: به کمک خود دانش‌آموزان و کمک سایر افراد، جشنواره‌ها و طرح‌های مختلفی در طول دولت سیزدهم برگزار شد تا همه پای عرصه تعلیم و تربیت بیایند که البته باید همچنان ادامه یابند. امسال سال تاریخی خواهد بود، در سال جاری نزدیک ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.