رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حوزه اشتغال نیز بسیج هدف‌گذاری کرده که سالیانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، تا به امروز نیز بخش زیادی از این فرصت‌های شغلی در سراسر کشور ایجاد شده و احیای واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در سراسر کشور نیز بخشی از اقدامات انجام شده ما در یک سال گذشته است.

سردار سلیمانی: بسیج ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال را هدف‌گذاری کرده است

به گزارش قدس انلاین سردار غلام‌رضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، اظهار کرد: بسیج در مسیر ابتدایی خود در گام دوم درحال تلاش است که تدابیر آیت‌الله خامنه‌ای و امام خمینی(ره) را عملیاتی سازد.

وی افزود: جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی سه رویکرد اصلی ماست که در بسیج در کانون توجهات قرار گرفته است، در حوزه جهاد تبیین به‌دنبال این هستیم که همه ظرفیت‌های کشور را در قالب طرح ملی «جهاد تبیین» معرفی کنیم که هر شخصی تا حد توان با استفاده از شیوه‌های جذاب همچون اردوهای راویان پیشرفت، راهیان نور و... دستاوردها و کارآمدی نظام را تبیین کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، مستند، چاپ کتب و جزوات بخشی دیگری از فعالیت‌های ما در جهاد تبیین است که در دستور کار قرار گرفته، همچنین در این راستا سعی کردیم از رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.

وی اشاره کرد: این طرح از مهرماه سال گذشته آغاز شده است و اگر بخواهم نتیجه اولیه آن را بازگو کنم، در یک سال اخیر حدود ۲۰ میلیون نفر مخاطب برنامه‌های ما در شاخه‌های مختلف در رویکرد جهاد تبیین بوده‌اند.

سلیمانی عنوان کرد: بسیج در جهاد امیدآفرینی با محوریت مباحث فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدامات بسیاری انجام داده است، برای مثال در یک سال اخیر بسیج توانسته کنگره‌های شهدا را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور دنبال کند.

وی تاکید کرد: در سال جاری تا به امروز استان‌های لرستان، همدان و اردبیل کنگره‌ ملی شهدا را برگزار کردند همچنین آذربایجان شرقی و تهران نیز در تدارک برگزاری این کنگره هستند و سال گذشته نیز شاهد برگزاری این کنگره‌ها در استان‌های مختلف کشور بودیم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: در مسائل فرهنگی نیز تلاش کردیم اقدامات موثری در حوزه‌های افزایش جمعیت، ازدواج آسان، نقش‌آفرینی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مساجد و غیره انجام دهیم و یکی از مهم‌ترین نکاتی که به آن اهتمام داریم توجه به آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی است.

*بسیج ۱۱۰ دارالقرآن در کشور راه‌ندازی کرده است

وی در ادامه گفت: بزرگترین رویداد قرآنی کشور در سال جاری در بسیج برگزار خواهد شد که براساس آمار بیش از ۷۵۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند، به همت بسیج ۱۱۰ دارالقرآن در کشور افتتاح شده و ۴ هزار و ۲۰۰ پایگاه قرآنی در مساجد مشغول به فعالیت هستند و این اقدامات نشان دهنده اهتمام جدی ما به مسئله تربیت قرآنی است. 

سلیمانی با بیان اینکه بسیج در حوزه جهاد خدمت سابقه طولانی مدت دارد، گفت: در حوزه جهاد خدمت از ابتدای دولت مردمی با توجه به رویکرد محرومیت‌زدایی که رئیس محترم جمهور دارد، بسیج در کنار دولت در تلاش است که این امر را محقق سازد.

*آب‌رسانی بسیج به ۲۶۰۰ روستا در سراسر کشور 

وی افزود: طی ۲ سال اخیر آبرسانی به ۲ هزار و ۶۰۰ روستا با مشارکت دولت و بسیج انجام شده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم این آمار را به هفت هزار روستا افزایش دهیم، همچنین ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز برای نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط بسیج ساخته شده است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز بسیج هدف‌گذاری کرده که سالیانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، تا به امروز نیز بخش زیادی از این فرصت‌های شغلی در سراسر کشور ایجاد شده و احیای واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در سراسر کشور نیز بخشی از اقدامات انجام شده ما در یک سال گذشته است. 

وی در پایان اشاره کرد: در حوزه احیای واحدهای صنعتی، استان قم جزو استان‌های موفق و برتر در سطح کشور محسوب می‌شود و اقدامات مختلفی با محوریت واحدهای صنعتی در مجموعه بسیج در سراسر کشور انجام شده که کارنامه بسیج را درخشان تر از گذشته کرده است.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.