دادستان کل کشورگفت:نیروی انتظامی ظرف یک ماه گزارشی از وضعیت خودروهای مربوط به سال ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ موجود در پارکینگ به دادستانی کل کشور ارائه دهد. 

فرصت ارائه گزارش خودروهای پارکینگی مشهد به دادستانی کل کشور

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد  در جلسه پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر بهمن ماه ۱۴۰۰ هیئت عالی قضایی به استان خراسان رضوی با اشاره به بازدید خود از دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشهد و کسب اطلاع از آخرین وضعیت ورودی‌ها، مختومه‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به مردم، گفت: پس از گفتگوی چهره به چهره با مردم و شنیدن مسائل و مشکلات مراجعان، دستورات لازم و در چهارچوب موازین قانونی برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها صادر شد؛ همچنین در این بازدید، تعدادی از مراجعان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکلات قضایی پرونده رودخانه چهل‌بازه و اراضی اطراف آن، خواستار تسریع در اجرای احکام صادره بودند.

وی با اشاره به بازدید خود از پارکینگ خودروهای توقیفی نیروی انتظامی در مشهد عنوان کرد: در این بازدید در جریان آخرین وضعیت خودروها، تعداد، سال توقیف، رسوبی‌ها و .. قرار گرفتیم؛ در این بازدید مشخص شد که برخی خودروها از سال ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ در این پارکینگ نگهداری می‌شوند و کاملا پوسیده شده‌اند. مقرر گردید نیروی انتظامی ظرف یک ماه گزارشی از وضعیت خودروهای موجود در این پارکینگ را به دادستانی کل کشور ارائه دهد. 

دادستان کل‌کشور در ادامه، با اشاره به بازدید خود از مجموعه انبارهای اداره کل اموال تملیکی استان‌های خراسان شمالی و رضوی گفت: در این بازدید ضمن بازرسی از بخش‌های مختلف انبارهای اموال تملیکی، دستورات لازم در خصوص تسریع در تعیین تکلیف کالاهای دپو شده ظرف مدت یک ماه صادر شد.

حل یک پرونده ۲۰ ساله؛ سند چهل‌بازه با حضور دادستان کل کشور صادر و تحویل شد

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: یک پرونده ۲۰ ساله سند رودخانه چهل‌بازه از مهمترین مسایل استان بود که با حضور دادستان کل کشور صادر و تحویل شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی افزود: تمامی مصوبات و دستورهای سفر استانی بهمن سال ۱۴۰۰ هیات عالی قضایی اجرایی شده است و البته بخش قابل توجهی از اعتباراتی که مقرر شده بود پس از سفر مذکور به دادگستری خراسان رضوی پرداخت شود، هنوز پرداخت نشده است که امیدواریم این اعتبارات در اسرع وقت تخصیص یابد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این نشست با اشاره به اجرای ماموریت رییس قوه قضاییه در رابطه با ساماندهی پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد گفت: بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که رییس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با ساماندهی پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد، به سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت ویژه‌ای داد تا این موضوع پس از سال‌ها به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام احمد رضا پورخاقان افزود: در سال‌های گذشته در خصوص حل و فصل مشکلات پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد ، توافقاتی میان مسوولان وقت انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند.

وی ادامه داد: چندین نشست در این رابطه برگزار و در نهایت اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توافقات اولیه برای حل مساله انجام شد و خرداد ۱۴۰۱ مسیر پادگان لشکر ۷۷ استان خراسان رضوی به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان مشهد بازگشایی شد.

او اضافه کرد: حل گره‌های ترافیکی با بازگشایی پادگان، کوتاه شدن مسیر فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، تعریض خیابان ارشاد الرضا (ع)، احداث خیابان جدید، تسهیل دسترسی به ۹ بیمارستان کلیدی شهر و احداث پارکینگ عمومی ۲ هکتاری، از جمله مزیت‌های مهم بازگشایی خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ بود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست، با اشاره به وعده داده شده از سوی این استانداری به دادگستری خراسان رضوی پیرامون تامین بخشی از اعتبارات سفر استانی هیات عالی قضایی، قول مساعد داد که این موضوع در اسرع وقت پیگیری شود و تحقق یابد.

یعقوبعلی نظری افزود: ارتباط بخش‌های اجرایی استان خراسان رضوی با دادگستری این استان، بسیار نزدیک و تنگاتنگ است و امیدواریم که این روند تعاملی مثبت و سازنده، همچنان استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.