رییس جمهور روسیه بر اراده این کشور جهت همکاری با تمام کشورهایی که آماده مشارکت در ایجاد نظم نوین چندقطبی در جهان هستند، تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین: با همه کسانی که آماده ایجاد نظم نوین جهانی هستند، همکاری می‌کنیم

به گزارش قدس‌آنلاین، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌گوید که این کشور برای همکاری با تمام کشورهای موافق با ارزش‌های مسکو مبنی بر صلح و احترام متقابل و همچنین همسو در ایجاد نظم نوین چندقطبی در جهان، مصمم و آماده است.

پوتین در جریان مجمع فرهنگی بین‌المللی در سن‌پترزبورگ گفت: روسیه مصمم است تا با همه کسانی که با ارزش‌های ما در حوزه صلح، دوستی و احترام متقابل اشتراک و اجماع دارند، بیشترین همکاری را داشته باشد. این تمایل به همکاری درباره کشورهایی که آماده هستند در شکل‌دهی نظم نوین چندقطبی در جهان برپایه تنوع فرهنگی مشارکت داشته باشند نیز صادق است.

وی تاکید کرد: حفظ هویت انسان‌ها و حقوق برابر و فرصت برای تمام کشورها، ضامن پیشرفت موفقیت‌آمیز بشریت است. این مجمع قادر است به یک سکوی همیشگی برای اتخاذ تصمیمات مهم در محافل بشردوستانه تبدیل شود. روسیه قطعا آماده حمایت از این ابتکاری است.

نهمین مجمع فرهنگی بین‌المللی سن‌پترزبورگ(مجمع تمدن متحد)، از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر پس از وقفه سه ساله در حال برگزاری است. این رویداد که سازماندهی آن برعهده کرملین، وزارت فرهنگ و مقامات شهر سن‌پترزبورگ است، به عنوان رویدادی در کلاس جهانی شناخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.