اراضی موسوم به چهل‌بازه مشهد با پیگیری دادستان کل کشور تعیین تکلیف شد.

پرونده موسوم به چهل بازه مشهد تعیین تکلیف شد/ صدور تمامی ۵ سند مالکیتی اراضی محل اختلاف 

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به استان خراسان رضوی و بازدید از بخش‌های مختلف دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، از مسیل رودخانه چهل بازه و اراضی مجاور آن بازدید میدانی بعمل آورده و در جریان آخرین وضعیت منطقه و اراضی محل اختلاف قرار گرفت. 

در این راستا پس از بازدید میدانی دادستان کل کشور، نشست تخصصی رسیدگی به پرونده مسن رودخانه چهل بازه و اراضی مجاور آن تشکیل و حل و فصل مسائل مرتبط با مالکیت اراضی فوق در دستور کار قرار گرفت. در این نشست دادستان کل کشور با بیان اهمیت رعایت حقوق عامه و تاکید بر احقاق حقوق تمامی افراد، ضمن استماع مسائل و موضوعات مرتبط با پرونده، دستورات لازم را جهت اجرای احکام صادره نمود. قابل ذکر است در جریان این نشست، دستورات لازم در خصوص صدور ۳ سند باقیمانده از ۵ سند مورد اختلاف صادر و به زودی اسناد مالکیت آنها در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست مقرر شد: ۱- با توجه به ضرورت حفظ کاربری اراضی مجاور مسیل چهل بازه که در طرح های متعدد جامع و تفصیلی شهر بر آن تأکید شده است نظر به ضرورت افزایش فضاهای خدماتی برای شهروندان و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و کارکرد مناسب رودپارک ایجاد شده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری این امر را مدنظر قرار داده و پاسخگویی به طرح‌های احتمالی را برا ین محور در دستور کار خود قرار دهد. ۲- همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از: الف: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ب: فرماندار شهرستان مشهد و رئیس شورای تامین، ج: شهردار، د: رئیس شورای اسلامی شهر، هـ: مدیرکل راه و شهرسازی استان، و: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یا نماینده تام الاختیار ایشان، ز: مدیرکل محترم ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره)، ح: رییس هیات مدیره و مدیر عامل محترم شرکت تعاونی فلات توس؛ تشکیل و پس از ارائه اسناد و پیاده سازی اسناد در محل و با توجه به نوع کاربری تعیین شده برای اراضی مزبور نسبت به بررسی نحوه توافق با حفظ حقوق شهروندان و اولویت استمرار رودپارک احداثی، اقدام و بر این اساس با مالکین تعیین تکلیف صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.