عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به هر میزان که بتوانیم در بخش‌های خانگی صرفه جویی گازی داشته باشیم، آثار این مسئله در اشتغال و ارزش افزوده صنایع نمایان خواهد شد و تمرکز بر کاهش مصرف در بخش خانگی، موجب گازرسانی به صنعت به عنوان بخش مولد و ارزش‌آفرین اقتصاد خواهد شد.

تمرکز بر کاهش مصرف در بخش خانگی، موجب گازرسانی به صنعت به عنوان بخش مولد و ارزش‌آفرین اقتصاد خواهد شد

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به مبحث طرح تعویض بخاری‌ها و تاثیر آن در کاهش مصرف انرژی گاز در کشور گفت: انرژی گاز در قسمت‌های مختلفی در کشور توزیع می‌شود.

وی با اشاره به توزیع گاز به نیروگاه‌ها و مصارف خانگی بیان کرد: به واقع به دلیل اینکه در زمستان مصرف برای گرمایش افزایش پیدا می‌کند و بخش عمده مصرف در بخش خانگی است. لذا اگر ما بتوانیم بر مصرف گاز خانگی کنترل خوبی داشته باشیم ، طبیعی است که این صرفه جویی باعث نجات صنایع خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  متاسفانه ما به صنایع در فصول سرد سال خاموشی می‌دهیم و تقریبا مردم و خانوارها خاموشی را در بخش گاز دریافت نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع در فصول سرد سال با کمبود انرژی گاز مواجه می‌شوند، بیان کرد:  بنابراین به هر میزان که بتوانیم در بخش‌های خانگی  صرفه جویی گازی داشته باشیم، آثار این مسئله در اشتغال و ارزش افزوده صنایع نمایان خواهد شد و تمرکز بر کاهش مصرف در بخش خانگی، موجب گازرسانی به صنعت به عنوان بخش مولد و ارزش‌آفرین اقتصاد خواهد شد.

بیگی نژاد با بیان اینکه اگر صرفه جویی گازی نداشته باشیم، این ثروت ملی را از دست خواهیم داد، بیان کرد: در این صورت ما هم گاز را سوزانده و هم باعث می‌شویم تا فعالیت صنایع متوقف شود. بنابراین اگر صرفه جویی کنیم هم انرژی گازمان را از بین نبرده ایم و هم صنایع فعالیتشان استمرار پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مباحثی که در زمینه صرفه جویی گازی مطرح شده تعویض بخاری‌ها بوده است لذا در بودجه سال ۱۴۰۲ مشخصا به این مسئله پرداخته شده است . ما در قوانین اشاره کردیم که باید برای تعویض بخاری‌ها اقدامات موثری صورت گیرد و در حال حاضر هم دولت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و از کمک صنایع نیز می‌خواهد در جهت تامین مالی این طرح استفاده کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار این موضوع می‌بایست یک طرح تحقیقاتی هم انجام شود تا مشخص شود مصرف انرژی در صورت تعویض بخاری‌ها چه تغییراتی کرده است.

بیگی نژاد در ادامه با اشاره به اجرای فاز دوم تعرفه گذاری پلکانی پر مصرف‌ها در حوزه گاز بیان کرد: دولت نباید در زمینه تصمیمات درست در این بخش، عقب نشینی کند. همواره مردم اگر ببینند که یک مسئولی از تصمیم خود عقب نشینی کرده حتما می‌گویند که این تصمیم از ابتدا تصمیم درستی نبوده است. بنابراین دولت در فاز دوم تعرفه گذاری پلکانی پر مصرف‌ها باید محکم  پای کار ایستاده و مردم را در راستای اقدامات خود توجیه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.