حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، گفت: نوجوانان و جوانان به‌عنوان جامعه هدف در این جشنواره نقطه مثبت آن به‌شمار می‌آیند و توصیه می‌کنم سعی کنید به آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآنی بیشتر توجه کنید تا نسل جدید و جوان جامعه با قرآن مانوس شوند.

آموزش و پرورش نسبت به فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری داشته باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و جوان، با عنوان پله‌های آسمان، اظهار داشت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط با قرآن و فعالیت‌های قرآنی، شاهد برخی کاستی‌ها و بی‌توجهی‌ها نسبت به قرآن هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایت‌های رهبر معظم انقلاب در حال گسترش است، تأکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستان‌ها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد، اما امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص و برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان به‌عنوان جامعه هدف در این جشنواره نقطه مثبت آن به‌شمار می‌آیند و توصیه می‌کنم سعی کنید به آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآنی بیشتر توجه کنید تا نسل جدید و جوان جامعه با قرآن مانوس شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی و فرهنگی شهرداری تبریز قابل قدردانی است، اظهار کرد: به نوبه خود از اقدامات فرهنگی و قرآنی مجموعه شهرداری، تقدیر و تشکر می‌کنم، ولی معتقدم هر چقدر بیشتر تلاش کنیم، این وظیفه را به درستی انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: باید چهره شهر و استان خود را قرآنی کنیم و کوچه‌ها و خیابان‌ها و پارک‌های ما عطر و بوی قرآنی داشته باشد.

امام جمعه تبریز، به اهمیت فضای مجازی تأکید کرد و یادآور شد: دشمن از طریق جنگ نرم، آرام و بدون سروصدا از طریق اینترنت، ماهواره و فضای مجازی بر کودکان تأثیرگذار بوده و لذا باید برای حل این مشکل فکر اساسی انجام داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.