تعدادی از بزرگترین موسسات خیریه بریتانیا از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس خواسته‌اند تا از سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاس جهانی غذایی در لندن در روز دوشنبه برای محکوم کردن محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی استفاده کند.

درخواست موسسات خیریه انگلیس از «ریشی سوناک» برای محکوم کردن محاصره غزه

به گزارش قدس انلاین این موسسات خیریه اعلام کرده‌اند که از آنجایی که محاصره غزه منجر به گرسنگی ۲ میلیون نفر از جمله یک میلیون کودک می‌شود، بریتانیا موظف است در این نشست در این باره صحبت و رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

موسسات خیریه بریتانیا در نامه مشترک خود نوشته‌اند: «دیپلماسی شخصی متحدان اسرائیل نتوانسته است به محاصره یک ماهه غذا، سوخت، آب و سایر کمک‌ها پایان دهد. در نتیجه غیرنظامیان آسیب می‌بینند و علاوه بر آن، اعتبار بریتانیا به عنوان حافظ قطعنامه ۲۴۱۷ شورای امنیت سازمان ملل که استفاده از گرسنگی به مثابه سلاح جنگی را ممنوع می‌کند، نیز لطمه می‌بیند.»

بر پایه این گزارش، این نشست جهانی غذایی که با هدف بررسی ارتقای بهره وری و توزیع مواد غذایی در برخی از فقیرترین کشورهای جهان طراحی شده است، در حالی برگزار می‌شود که بحران انسانی در غزه به نقطه اوج رسیده است.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین درحالی وارد چهل و چهارمین روز شده است که رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی به بیمارستان‌ها هم حمله می‌کند و مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تامین برق بیمارستان ها شده که این امر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان‌ها و قطع برق منجر شده است.

در شرایطی که هر روز صدها نفر از مردم غزه به خاطر نبود سوخت، غذا، دارو و امنیت شهید می شوند، اسرائیل صدور مجوز ورود ۲ تانکر سوخت به غزه توسط شورای جنگ رژیم صهیونیستی را نوعی «مانور دیپلماتیک» برای کاهش فشارهای بین المللی علیه این رژیم اعلام کرد.

رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرد که میزان سوخت روزانه برای غزه که اسرائیل با آن موافقت کرده، بسیار کم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.