مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

دستور آماده‌باش مدیریت بحران البرز در پی هشدار نارنجی

به گزارش قدس انلاین، مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، شامگاه یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی ضرورت هماهنگی کامل در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در راستای فراهم نمودن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم (پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه) و بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن اقدامات بایسته توسط فرمانداران و اعضای ستاد بحران در شهرستان‌ها الزامی است.

وی افزود: حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.

وی بر ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی ، دستگاههای امدادی ، ایمنی ، خدماتی و نیروهای مردمی تاکید کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها تاکید کرد.

مهرور بر عدم تردد از محلهای پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی،کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها انجام شود. 

وی بر خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی ، البسه ، پتو ، کمک های اولیه ، برف پاک کن ، به همراه داشتن وسایل ارتباطی و ... پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) تاکید کرد.

7- حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی.

وی بر حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری وروستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه‌ای) برای شرایط احتمالی تاکید کرد.

مهرور گفت: حضور شهرداران در محل کار و بخشداران در بخش محل خدمت حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها الزامی است.

 اتخاذ تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، دامداران و تولید کنندگان مرتبط برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی و... الزامی است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.