معاون اموراجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۷۳ مورد کودک آزاری در سال جاری به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی این استان گزارش شد.

۷۳ مورد کودک آزاری در استان مرکزی گزارش شد

به گزارش قدس آنلاین، علی الله‌دادی افزود: از این تعداد، ۳۷ مورد دختر و ۳۶ مورد پسر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند که در هر ۲ جنس، بالاترین فراوانی در مقطع سنی هشت تا ۱۰ سال است.

وی بیان کرد: ۴۱ مورد از این کودک آزاری‌ها از نظر بالاترین فراوانی از نوع مسامحه و غفلت و تعداد ۲۳ مورد از نوع کودک‌آزاری عاطفی روانی در رده دوم قراردارد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در خصوص علت کودک آزاری، بالاترین فراوانی مربوط به اعتیاد سرپرست خانواده با فراوانی ۳۸ و تندخویی و پرخاشگری سرپرست خانواده در رده دوم قراردارد.

الله‌دادی افزود: در صورت بروز و مشاهده هرگونه از انواع کودک آزاری با خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی تماس گرفته شود.

وی بیان کرد: کودک آزاری، نوعی رفتار در والدین یا مراقبین کودک یا دیگران است که رفاه و سلامتی روانی و جسمی کودک را در معرض تهدید قرار می‌دهد یا به آن آسیب می‌زند.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، انواع سوء رفتار با کودک را شامل، کودک آزاری جسمی، کودک آزاری جنسی، کودک‌آزاری هیجانی یا عاطفی، مسامحه و غفلت و بهره‌کشی اقتصادی عنوان کرد.

الله‌دادی افزود: با توجه به اینکه خشونت علیه کودکان در مکان‌ها و شرایط مختلفی رخ می‌دهد، برنامه جامع پیشگیری از کودک‌آزاری باید شامل مداخلات چند سطحی باشد و همه عوامل و متغیرهای مرتبط با کودک‌آزاری را هدف قرار دهد.

وی، راهبردهای پیشگیری سطح یک را شامل مداخلات مبتنی بر جامعه و محیط اجتماع دانست و آن را شامل، راه‌اندازی خطوط تلفنی ویژه کودک که به راحتی بتوانند با مراکز خدمت رسان و پلیس ارتباط برقرار کند و تقویت تعهدات و اقدامات در سطح ملی و ایجاد بسیج عمومی به منظور مقابله با خشونت علیه کودکان دانست.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.