دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان اوقاف و امور خیریه بر مشارکت اوقاف در فعالیت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

لزوم مشارکت اوقاف در فعالیت‌های دانش‌بنیان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، گفت: بسیاری از محققان با خدمات اوقاف آشنا نیستند باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی که به مرحله صنعتی شدن می‌رسند با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند در این زمینه اوقاف می‌تواند از تعدادی از این شرکت‌ها پشتیبانی کند تا بتوانند رشد کنند. در این مسیر برای شناسایی بهتر این شرکت‌ها می‌توان جشنواره‌ها یا نمایشگاه‌هایی را برگزار کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر استفاده از فناوری نرم در مدیریت اوقاف گفت: خوشبختانه اوقاف توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند بنابراین نیاز است که دستاوردهای این نوع از مدیریت روایتگری شود تا دیگران نیز از آن آگاه شوند، همچنین نیاز است که نظریه کاربردی این فناوری نرم مدیریتی استخراج شود تا این دستاورد به دانش آشکار تبدیل شود.
استاد خسروپناه همچنین بر اداره موقوفات دانشگاه‌ها تأکید و اعلام آمادگی کرد که مسئولان سازمان اوقاف در ستادهای علم و فناوری و فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارائه گزارش از اقدامات خود حاضر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.