تیم نوجوانان ایران با شکست در ضربات پنالتی مقابل مراکش از صعود به دور بعدی رقابت‌های جام‌جهانی کمتر از ۱۷ سال باز ماند.

پایان ماجراجویی در جام جهانی؛ وداع تلخ ایران در کابوس پنالتی‌ها

به گزارش قدس آنلاین ، تیم نوجوانان ایران امروز (سه‌شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در در ورزشگاه گلورا بونگ تومو شهر سورابایا رودرروی تیم خوب مراکش قرار گرفت.

ژائو پدرو پینه ریو از داور اهل کشور پرتغال به همراه برونو ژسوس و لوسیانو مایا همگی از کاستاریکا قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

مراکشی ها در گروه یک این رقابت‌ها با پیروزی برابر پاناما و اندونزی و با کسب ۶ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفتند و در مقابل شاگردان عبدی نیز با پیروزی برابر برزیل و کالدونیا موفق شد به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم به دور یک هشتم صعود کند و حریف مراکش شود.

لحظات حساس بازی:

دقیقه ۷ بازی ایران صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال زیبایی نیما اندرز با ضربه سر درویش عالی یک موقعیت خوب گلزنی را به وجود آورد که نوفل الحناشی مانع گلزنی یوزها شد.

در دقیقه ۱۸ بازی ابوالفضل زمانی صاحب یک موقعیت خوب گلزنی در درون محوطه جریمه مراکش شد که ضربه او با برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد.

در ادامه در دقیقه ۲۲ بازی باز هم تیم ایران از روی نقطه کرنر صاحب یک موقعیت عالی شد که مدافع مراکش ضربه ابوالفضل موردی را از روی خط دروازه این تیم بیرون کشید.

نخستین موقعیت گلزنی مراکشی‌ها در وقت‌های تلف شده نیمه اول به وجود آمد که آرشا شکوری توپ را به راحتی مهار کرد.

نیمه دوم با حملات مراکشی ها آغاز شد در همان دقایق ابتدایی ایمن العنیر مهاجم این تیم می‌رفت با آرشا شکوری تک به تک شود که سنگربان ایران با خروج به موقع مانع گلزنی این بازیکن شد.

دقیقه ۵۶ بازی باز هم مراکشی‌ها در محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت گلزنی شدند که شکوری توپ را دفع کرد و شلوغی درون موحطه جریمه مانع گلزنی تیم آفریقای شد.

دقیقه ۶۵ بازی مهاجم تیم مراکش با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه شد که ضربه او با اختلافی نزدیک از کنار دروازه شکوری به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳ بازی یعقوب براجعه با نفوذ از سمت راست ایران در پشت محوطه جریمه توپ را به نیما اندرز رساند و او نیز با ارسال تماشایی آن را به سمت دروازه فرستاد که اسماعیل قلی‌زاده یک ضربه سر استثنایی موفق شد دروازه مراکش را باز کند تا شاگردان حسین عبدی از حریف پیش بیافتند.

دقیقه ۸۵ بازی مراکشی‌ها که به دنبال جبران گل‌خورده بودند در یک منطقه خوب صاحب یک ضربه خوب ایستگاهی شد. شکوری به کمک تیرک با یک واکنش استثنایی مانع باز شدن دروازه ایران شد و در ادامه نیز توپ برگشتی را مدافعین دفع کردند تا یک موقعیت خوب گلزنی برای مراکشی‌ها از دست برود.

در ادامه روی یک ضد حمله ایران می‌توانست به گل دوم بازی برسد که ارسال نیما اندرز به درون محوطه جریمه مراکش را دروازه‌بان این تیم مهار کرد.

دقیقه ۹۴ بازی ارسال هافبک مراکش با ضربه سر مهاجم این تیم به نسیم عزوزی رسید و این بازیکن موفق شد دروازه شکوری را باز کند تا بازی به تساوی یک بر یک برسد تا ضربات پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده را مشخص کند.

در ضیافت‌های پنالتی تیم نوجوانان ایران با نتیجه ۴ بر یک برابر مراکش شکست خورد و از صعود به دور بعدی رقابت‌ها باز ماند.

ترکیب اولیه دو تیم:

نوجوانان ایران:

آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی

سرمربی: حسین عبدی

نوجوانان مراکش:

طه بنغوزیل، عبدالحمید آیت بودلال، نوفل الحناشی، حمزه کوتون، فواد الزهوانی، محمد کاتیبا، ایوب شیخون، سیف الدین شلغمو، محمد الحمونی، عبدالحمید معلی و انس العلوی

سرمربی: سعید شیبا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.