گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است از زمان شروع جنگ در غزه مسلمانان در انگلیس با موجی از اسلام هراسی از جمله آزار و اذیت در خیابان‌ها و لفاظی مواجه شده‌اند.

افزایش ۶۰۰ درصدی اهانت‌ و حملات فیزیکی علیه مسلمانان در انگلیس

به گزارش قدس آنلاین،حامیان فلسطین در خیابان‌های انگلیس با آزار و اذیت مواجه می‌شوند و اسلام هراسی در این کشور ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

وبگاه شبکه خبری تی آر تی روز سه شنبه  نوشت، حوادث اخیر علیه مسلمانان مقیم انگلیس نشان دهنده نفرت از آن‌ها به خاطر حمایت از آرمان‌های فلسطین است.

بر اساس این گزارش، چندی قبل یک فرد ناشناس حین دوچرخه سواری قوطی بنزین قرمز را به داخل پارکینگ مسجدی در آکسفورد، انگلستان پرتاب کرد. پلیس اعلام کرد روی قوطی بنزین پیامی نوشته شده بود که مربوط به درگیری‌های جاری  بین حماس و اسرائیل است.

پس از این حادثه، مدیریت مسجد بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و این حادثه را به حمایت مسجد از فلسطینی‌ها و نصب پرچم فلسطین مرتبط دانست.

از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر به رژیم اسرائیل، مسلمانان در انگلیس با موجی از اسلام هراسی مواجه شده‌اند که شامل آزار و اذیت در خیابان‌هاو تهدیدات دیگر است. مسلمانانی که از فلسطینی‌ها حمایت کرده‌اند تروریست خوانده می‌شوند.

در روزهای اخیر تظاهرات گسترده‌ای در «لندن» و سایر شهرهای انگلیس در حمایت از مردم فلسطین و انزجار از رژیم اسرائیل انجام شد و طی آن نیروهای امنیتی انگلیس حضور پررنگی داشتند. 

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ و حمله رژیم اسرائیل به غزه نیز واحد پاسخ به اسلام هراسی، ۱۴۶ شکایت از مدارس به دلیل همبستگی با فلسطینی‌ها دریافت کرده بود

از زمان شروع جنگ در غزه، حملات لفظی و فیزیکی علیه مسلمانان افزایش ۶۰۰ درصدی داشته است. از جمله این حوادث به یک زن با حجاب با تخته بتنی، ریختن الکل روی معترضان مسلمان در مراسم حمایت از فلسطین است.

بر اساس داده‌های وزارت کشور انگلیس تا مارس ۲۰۲۳، از هر پنج اقدام خشونت آمیز با انگیزه مذهبی، ۲ مورد علیه مسلمانان بوده است. مسلمانان انگلیسی حامی فلسطین  با احتمال از دست دادن شغل خود یا اخراج از مؤسسات آموزشی روبرو هستند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.