معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت یکی از دلایل بالابودن هزینه های اعزام به عتبات عالیات را سفرهای هوایی دانست و گفت: تصمیم گیرندگان این امور باید با ارائه راهکار به دنبال کاهش هزینه سفرهای پروازی باشند.

باید به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه سفر هوایی به عتبات بود

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا محمدی  با بیان اینکه به دنبال کاهش هزینه ها برای بهره مندی هر چه بیشتر عاشقان خاندان عمصت و طهارت در قالب زیارت عتبات عالیات هستیم، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۷۰۰ دفتر زیارتی در سطح کشور در زمینه اعزام و انجام اموررات مربوط به عتبات عالیات فعالیت دارند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بالابودن هزینه های اعزام به عتبات عالیات مربوط به سفرهای هوایی است که تصمیم گیرندگان این امور باید با ارائه راهکار به دنبال کاهش هزینه سفرهای پروازی باشند.

وی با بیان اینکه میزان هزینه های دریافتی از متقاضیان سفر به عتبات عالیات بر مبنای درخواست شخص متقاضی و بر اساس نوع کیفیت هتل و غیره انتخاب می شود، گفت: هم اکنون برمبنای ۷ شب و ۶ روز اقامت در عتبات عالیات و حرکت به صورت زمینی از مقصد تهران، ۶ میلیون و ۷۰۰ تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

معاون امور عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین هزینه اعزام با پرواز از مبدا تهران به عتبات عالیات از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به کیفیت محل اسکان متغیر و هزینه در بر دارد.

محمدی اظهار داشت: برهمین اساس اقامت در عتبات عالیات در قالب ۶ شب و پنج روز نیز از ۵ میلیون و ۷۰۰ تا ۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان در قالب حرکت زمینی از مبدا تهران به عراق هزینه دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تردد به عتبات عالیات به صورت روزمره در نظم خاصی ادامه دارد، گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت زمانی برای ثبت نام و اعزام وجود ندارد و متقاضیان سفر به عتبات عالیات می توانند پس از انتخاب زمان و غیره نسبت به اعزام خود در قالب کاروان اقدام کنند.

فعالیت گروه های جهادی برای اعزام زائر به کربلا غیر قانونی است

محمدی در پاسخ به این سوال که برخی گروه های جهادی که به صورت آزاد اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات می کنند از لحاظ قانونی چه جایگاهی دارند، گفت: فعالیت اینگونه گروه های جهادی به هیچ عنوان تحت نظارت سازمان حج و زیارت نبوده و جایگاه قانونی ندارند و از متقاضیان سفر به عتبات عالیات می خواهم برای این سفر زیارتی از طریق دفاتر مجاز و تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.