وزارت امور خارجه چین به آرژانتین درباره تلاش‌های این کشور برای قطع روابط دیپلماتیک هشدار داد و گفت که این کشور معتقد است که قطع روابط با کشورهای بزرگی مانند چین یا برزیل «اشتباهی جدی» است.

هشدار پکن به آرژانتین برای قطع روابط بعد از انتخاب میلی

به گزارش قدس آنلاین، رأی‌دهندگان آرژانتینی روز یکشنبه خاویر میلی، نامزد حزب راست‌گرای افراطی و اقتصاددان آزادی‌خواه را انتخاب کردند که در طول مبارزات انتخاباتی خود هشدار داد که قصد ندارد «با کمونیست‌ها معامله کند» (چین و همسایه برزیلی آن تحت حکومت لولا داسیلوا).

دیانا موندینو، مشاور اصلی خاویر میلی و اقتصاددان آرژانتینی که گفته می‌شود بعد از به روی کار آمدن میلی به ریاست‌جمهوری، وزیر امور خارجه خواهد شد، اعلام کرد که بوئنوس‌آیرس قصد ندارد به گروه بریکس بپیوندد که برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقا جنوبی و برخی کشورهای دیگر را گرد هم می‌آورد.

خانم موندینو در مصاحبه‌ای در ۲۰ نوامبر در پاسخ به این سؤال که آیا از تجارت با چین حمایت می‌کند، گفت که همکاری با دولت چین و برزیل متوقف خواهد شد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: «هیچ کشوری نمی‌تواند روابط دیپلماتیک خود را درحالی‌که به مشارکت در مبادلات اقتصادی و همکاری ادامه می‌دهد، قطع کند، و این یک اشتباه بزرگ سیاست خارجی برای آرژانتین خواهد بود که روابط خود را با کشورهای بزرگی مانند چین یا برزیل قطع کند.»

خانم نینگ ادامه می‌دهد: «چین مایل به ادامه همکاری با آرژانتین برای ارتقای ثبات و توسعه بلندمدت روابط دوجانبه است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.