وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «مقاومت حذف‌شدنی نیست و ادبیات اشغالگری جایی در جهان معاصر ندارد».

توئیت امیرعبداللهیان از بیروت: مقاومت حذف‌شدنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است، درباره دیدار امروز (چهارشنبه) خود با اعضای ارشد جنبش‌های مقاومت فلسطین، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز در بیروت و در دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی فلسطین، در جریان آخرین تحولات غزه و کرانه و جزئیات بیشتر آتش‌بس انسانی و سناریوهای آینده قرار گرفتم.

وزارت خارجه ایران پیشتر گزارش داده بود امیرعبداللهیان در دیدار با «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه درباره آخرین تحولات غزه و روند قریب‌الوقوع آتش‌بس در این منطقه رایزنی کرده بود.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران در ادامه تاکید کرد: بی‌تردید مقاومت حذف شدنی نیست. کشتار غیرنظامیان، محاصره انسانی و کوچ اجباری فلسطینیان باید متوقف شود. زمان به نفع رژیم اسرائیل نیست اما اکنون زمان به نفع ابتکارات سیاسی و تمرکز همه بر امنیت فلسطین و امنیت جمعی منطقه‌ای است.

امیرعبداللهیان همچنین خطاب به دولت‌مردان آمریکا نوشت: کاخ سفید به‌دقت تاریخ ۷۵ ساله مبارزات فلسطین و لبنان و منطقه را مرور و واقع بینانه رفتار کند. ادبیات اشغالگری جایی در جهان معاصر ندارد.

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس امروز اعلام کرد، آتش‌بس موقت در نوار غزه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

این عضو ارشد حماس گفت: در ازای هر یک اسیر صهیونیستی در نزد ما سه اسیر فلسطینی از زندان‌های اشغالگر آزاد خواهند شد. ما زندان نداریم و اسرای موجود در نزد ما در منازل فلسطینی‌ها هستند و به همین دلیل هنگام بمباران خانه‌ها اسرا کشته شدند. همه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد و ما آماده برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا هستیم.

وزیر امور خارجه ایران پیش از دیدار با اعضای ارشد جنبش‌های فلسطینی، با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرده بود. امیرعبداللهیان همچنین قرار است با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور دیدار کند.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به بیروت و در جمع خبرنگاران گفت: با گذشت ۶ هفته از مقاومت قهرمانانه در غزه ثابت شد که زمان به سود رژیم صهیونیستی نیست. ملت فلسطین خودش سرنوشت غزه و فلسطین را تعیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما از رهبران مقاومت شنیده‌ایم تا به نتیجه رسیدن مقابله با اشغالگری و آزادی کامل ملت فلسطین دستان مقاومت بر روی ماشه باقی خواهد ماند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات لبنان درباره امنیت حداکثری منطقه و احقاق حقوق ملت فلسطین گفت‌وگو کنیم.

وی گفت: ۶ هفته مقاومت در غزه اثبات کرد که بازنده قطعی این جنگ آمریکا و  رژیم صهیونیستی بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.