با احداث نیروگاه بادی با همکاری قزاقستان و فرانسه به میزان ۳.۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی سبز تولید خواهد شد.

تولید ۳.۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی سبز با همکاری قزاقستان و فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان پارلمان قزاقستان در یک نشست عمومی توافق‌نامه همکاری با فرانسه در مبارزه با گرمایش جهانی را تصویب کردند که بر اساس آن احداث یک نیروگاه بادی بزرگ در جنوب این کشور پیش‌بینی شده است.

هدف اصلی این توافق همکاری در مبارزه با گرمایش جهانی است. به همین منظور پروژه‌های بزرگی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در قزاقستان توسعه و اجرا خواهد شد.

طبق اعلام وزارت انرژی قزاقستان، شریک اجرای نیروگاه بادی از طرف فرانسوی، شرکت Total Eren S.A با سهم ۶۰ درصدی و از طرف قزاقستان ‌شرکت «سامروق-گازینا» و «‌شرکت کازمونایگاز» با ۲۰ درصد از هر شرکت خواهد بود.

ظرفیت این پروژه معادل ۵۰ درصد از کل حجم تمام تاسیسات انرژی تجدیدپذیر راه اندازی شده در قزاقستان است.

این پروژه «میرنی» نام دارد و شامل اجرا، توسعه، ساخت و بهره‌برداری از یک نیروگاه هیبریدی در نزدیکی روستای «میرنی» منطقه «ژامبیل» است.

«الماس ادم ساتکالیف» وزیر انرژی قزاقستان با ارائه این لایحه گفت: در بخشی از این پروژه ۲۵۰ شغل دائمی، ۲۵ هزار شغل موقت، حدود ۸۲۰ میلیارد تنگه سرمایه‌گذاری و همچنین تولید ۳.۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی سبز اضافی ایجاد و این پروژه با هزینه سرمایه‌گذار اجرا می‌شود.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌های اضافی تولید انرژی سبز تأثیر مثبتی بر رقابت پذیری کالاهای قزاقستان در بازار بین‌المللی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.