رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دانش بنیان‌ها درتولید محصولات رقابتی داخلی و صادرات نقش بسزایی دارند.

دانش بنیان‌ها در تولید محصولات رقابتی داخلی نقش بسزایی دارند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه مشهد، غلامرضا قنبری ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری سه نمایشگاه تخصصی در مشهد اظهار کرد: آن چیزی که امروز در بخش کشاورزی اهمیت دارد، مساله ارزش افزوده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: اگر بخواهیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم و همچنین قدرت رقابت و صادرات داشته باشیم مساله اصلی مان این است که باید به سمت بسته‌بندی، فرآوری، صنایع تبدیلی و تنوع محصولات گام برداریم.

وی اظهار کرد: هرچه در محصولات و در حلقه‌های بعد از تولید از مزرعه بتوانیم تنوع بیشتری بدهیم، به طورقطع می‌توانیم ارزش افزوده سرمایه‌گذاری و تولید در مزارع را بالا ببریم.

قنبری با اشاره به آنکه در خراسان رضوی بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنعتی مشغول بکارند، بیان داشت: این واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های زراعی طیور، آبزیان و دامی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: آن چیزی را که امروز در دستور کار قرار دارد، این است که بتوانیم زنجیره‌های تولید را بوسیله صنایع تبدیلی و فرآوری تکمیل کنیم تا هم بتوانیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش بدهیم و همچنین ارزش افزوده را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز در نمایشگاه به صورت ویژه شاهد محصولات دانش بنیان هستیم که پر از خلاقیت و نوآوری است و تفاوتش با نمایشگاه‌های قبلی کاملاً مشهود است که به اعتقاد من نقشی را که می‌تواند این محصولات در کاهش قیمت تمام شده، محصولات فرآوری و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی داشته باشد، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

قنبری یادآور شد: این کارمی تواند کمک کند که هم بتواند محصولات را برای بازار مصرف داخلی و هم در حوزه صادرات نقش رقابتی مناسبی را پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.