وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۴.۵ درصدی معاملات مسکن در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: رشد تولید مسکن در نیمه نخست اول ۳.۸ درصد است.

وزیر راه از رشد 3.8 درصدی تولید مسکن در کشور خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش در مراسم بهره برداری از 1165 واحد مسکونی شهر جدید اندیشه، اظهار کرد:صحنه های بسیار تلخی را در غزه می بینم و رسانه ها تقریباً به همه بشریت سفاکی و خباثت یک جماعت را نشان دادند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم عزیز و مسلمان غزه هر چه سریع تر نجات پیدا کنند، افزود: قطعا این اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه به فرعون گفته بودند کودکی به دنیا می آید که حکومت تو را از بین می برد، تصریح کرد: فرعون خیلی کودکها را کشت و خیلی مادران با فرزندان را کشت. اما همین خون ها باعث شد حکومت فرعون سرنگون شود. بنابراین خون کودکان مظلوم غزه باعث سرنگونی رژیم صهیونسیتی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و تولید مسکن با مدل های مختلف سیاست دولت است. امروز حدود 1.9 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مدل های مختلف در حال ساخت است.

وی بیان کرد: واگذاری زمین در روستاها و شهرها، اتفاق بی سابقه است. در شهرها تا الان 400 هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده و تا پایان سال به 500 هزار قطعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در روستاها نیز 500 هزار زمین واگذار می شود، گفت: باید برای حضور بیشتر بخش خصوصی برای ساخت‌وساز مسکن فراخوان بدهیم. امروز حدود 1000 واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید اندیشه به بهره برداری رسید.

بذرپاش با بیان اینکه بخش مسکن سودده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم برای بخش خصوصی زمینه حضور در کشورهای دیگر را فراهم کنیم. اخیرا کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزار و قرارداد ساخت جاده به ارزش حدود نیم میلیارد دلار امضا شد.

وی با بیان اینکه آورده ما در دولت زمین، تسهیلات و ... است، اظهار کرد: با حضور بخش خصوصی عملیات ساخت مسکن در کشور سرعت می گیرد. امیدواریم به روزی برسیم که همه مستأجران را خانه دار کنیم.

وی با یادآوری ساخت 27 شهرک در سواحل کشور، افزود: باید مدل های جذابی را تهیه کنیم تا بخش خصوصی برای حضور در ساخت‌وساز ترغیب شود. کاهش قیمت مسکن در درجه اول از تولید مسکن عبور می کند. یکی از کارهای انجام شده باعث کاهش قیمت مسکن، تولید مسکن بوده است.

به گفته وی، در آبان ماه امسال 14.5 درصد رشد معاملات در شهر تهران داشتیم و با این حال قیمت منفی و کاهشی بوده است. ضمن اینکه دیروز مرکز آمار رشد تولید مسکن در نیمه نخست اول را 3.8 درصد اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.