رییس اداره ورزش و جوانان گناباد با اشاره به تبلیغ ورزش هوایی «پاراگلایدر» در گناباد گفت: انجام این ورزش در گناباد به دلیل نداشتن مجوز، غیر قانونی است.

پرواز «پاراگلایدر» در گناباد غیر قانونی است

به گزارش قدس خراسان، علی اصغر اکبری عنوان کرد: طی روزهای گذشته برای ورزش هوایی پاراگلایدر در فضای مجازی و کانالهای محلی گناباد تبلیغات زیادی انجام شده است، در حالیکه عوامل برگزاری این ورزش هیچ گونه هماهنگی بدین منظور انجام نداده اند و باشگاه ورزشی متولی اجرای آن در گناباد دارای مجوز فعالیت نیست.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد ادامه داد: همچنین باشگاه ورزشی که از مشهد برای برگزاری ورزش هوایی پاراگلایدر در گناباد حضور یافته، فعالیت آن در محدوده شهرستان گناباد غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: با عنایت به نداشتن مجوز و خطرناک بودن ورزش هوایی پاراگلایدر، برگزاری آن در این شهرستان غیر قانونی و به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

اکبری گفت: اداره ورزش و جوانان گناباد از برگزاری ورزش‌های مختلف و ایجاد نشاط برای مردم و خانواده ها استقبال می کند ولی برپایی هر نوع ورزش باید با هماهنگی و توسط باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز صورت گیرد.

گفتنی است؛ از چند روز قبل تبلیغات برگزاری ورزش هوایی پاراگلایدر در تاریخ دوم و سوم آذرماه جاری در بخش مرکزی گناباد در برخی کانالهای محلی و فضای مجازی این شهرستان انجام شد که اداره ورزش و جوانان این شهرتسان نسبت به برگزاری آن توسط باشگاه ورزشی بدون مجوز و ناهماهنگی برگزاری آن واکنش نشان داد.

پاراگلایدر ورزش هوایی تفریحی و جذاب است که در هنگام پرواز، خلبان به وسیله یک بال صندلی و یک چتر نجات پرواز می‌کند.

پاراگلایدر به یک چتر و مجموعه‌ای از تجهیزات گفته می‌شود که خلبان می‌تواند با دویدن و استفاده از انرژی ماهیچه‌ای و بهره گیری از نیروی جاذبه و باد نیروی پیشرانه اولیه را ایجاد نموده، بر جاذبه زمین غلبه کرده و پرواز کند. بوسیله جریانات حرارتی خلبان می‌تواند ارتفاع بگیرد و این وسیله دارای امکاناتی برای کنترل جهت پرواز نیز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.