چین همزمان با تشدید درگیری‌های داخلی در میانمار اعلام کرد که از روز شنبه در مرز با این کشور رزمایش نظامی برگزار کرده است.

رزمایش ارتش چین در مرز میانمار آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، تیان جونلی سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش آزادیبخش چین گفت که این رزمایش طبق برنامه آموزشی سالانه برگزار شده و واحدهای نظامی برای انجام آن در مرز میانمار مستقر و سازماندهی شده‌اند.

وی افزود که هدف از این رزمایش بررسی جابجایی سریع نیروها، کنترل مرزی و قابلیت‌های نظامی واحدهای ارتش است.

تیان تاکید کرد که فرماندهی جنوبی ارتش چین همواره برای پاسخگویی به هر نوع وضعیت اضطراری، حفاظت قاطعانه از حاکمیت ملی، ثبات مرزی و حفاظت از جان و مال مردم آماده است.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که روابط چین و میانمار در اتفاقی نادر تیره شده و سفیر چین در میانمار برای بررسی تحولات و ثبات مرزی با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد.

مناطق شمال شرق و نقاط دیگر میانمار در هفته‌های اخیر شاهد درگیری شدید ارتش این کشور با شبه‌نظامیان مسلح بوده و تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر بر اثر این درگیری‌ها آواره شده‌اند.

در چند روز اخیر گروه‌های مخالف دولت نظامیان برخی شهرها و پست‌های نظامی، از جمله در مرز با چین را تصرف کرده‌اند و حکومت را با بزرگترین تنش از زمان به قدرت رسیدن ارتش در ۲۰۲۱ و سرنگونی دولت به رهبری آنگ سان سوچی، مواجه کرده‌اند.

رئیس‌جمهور منصوب ارتش میانمار هفته گذشته گفت این کشور به دلیل واکنش ناکارآمد به شورش شبه‌نظامیان که شورای نظامی حاکم آنها را «تروریست» می‌خواند، در معرض خطر تجزیه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.