فرماندار شهرستان جاسک از آبگرفتگی تعدادی از منازل روستای زهری‌کار این شهرستان بر اثر شکستن سیل‌بند روستا خبر داد و گفت: سیلاب در حال‌حاضر فروکش کرده و امدادرسانی و تقویت سیل‌بندها در حال انجام است.

فرماندار جاسک: بارش باران ۲ ساعته یک روستا را زیر آب برد/ ۴۵ خانه ‌زهری‌کار دچار آبگرفتگی شد

به گزارش قدس آنلاین، از ساعت ۴:۳۰ صبح امروز بارندگی در بخش لیردف آغاز شده و تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه ادامه داشته است که طی این مدت ۴۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شده و همین امر موجب شکست سیل‌بندهایی در بالادست روستا شد.

براساس این گزارش، این سیل‌بندها با کاربری کشاورزی احداث شده شکسته و آب به سمت پایین دست جاری می‌شود.

علی مهرانی فرماندار شهرستان جاسک در این ارتباط اظهار داشت: سیل‌بندی در مجاورت روستا قرار داشته که فشار آب موجب شکسته شدن این سیل‌بند شده و آب وارد روستا و خانه‌های مردم می‌شود.

مهرانی تاکیدکرد: ۴۵ خانه در روستای زهری‌کار دچار آبگرفتگی شده‌اند که خسارات وارده به ۲۰ خانوار جدی است در حالی که ۲۵ خانوار درگیر سیلاب خساراتشان جزئی بوده است.

وی تصریح‌کرد: به محض اطلاع از سیلاب نیروهای امدادی، بسیجی و نیروهای دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شده و کار امدادرسانی، اسکان اضطراری و تقویت سیل‌بندها آغاز شده است.

فرماندار جاسک خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر آب در روستا فروکش کرده و با بسیج کردن ماشین‌آلات مورد نیاز پاکسازی و شن‌ریزی معابر در حال انجام است‌.

گفتنی است زهری کار، روستایی در دهستان پیوشک بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان  است که ۱۲۰ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.