رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به مشوق‌های وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه‌های خود تأمین صنایع و نیز احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، گفت: به‌واسطه رشد قابل‌توجه تولید سیمان در پی تأمین مطلوب انرژی از سوی وزارت نیرو، صنعت سیمان تابستان امسال را بدون نوسان قیمت پشت سر گذاشت.

گذر صنعت سیمان از تابستان بدون نوسان قیمت

به گزارش قدس آنلاین، "حمید فرمانی" در جلسه امروز (شنبه) وزیر نیرو با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به برگزاری سلسله جلسات اعضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با حضور وزیر نیرو ادامه داد: در این جلسه‌ها اقدام‌ها و نتایج حاصله پیرامون همکاری دوجانبه صنعت سیمان و وزارت نیرو مرور و بررسی شد.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰ درصدی تولید سیمان در تابستان امسال، افزود: این مهم در نتیجه همکاری وزارت نیرو با صنعت سیمان کشور و تأمین برق مطلوب برای این صنعت محقق شد که براین‌اساس صنعت سیمان تابستان امسال را بدون نوسانات قیمتی گذراند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تأمین برق موردنیاز صنعت سیمان در سال ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: در این باره مشوق‌هایی به‌منظور احداث نیروگاه‌های خود تأمین صنایع از سوی وزیر نیرو پیشنهاد شد که شامل فرصت‌های قانونی است که توسط آقای وزیر به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد و در قوانین بودجه آمده است.

فرمانی ادامه داد: در این زمینه حق ترانزیت رایگان برای نیروگاه‌هایی که توسط صنایع احداث می‌شود در نظر گرفته شده است و در کنار آن تسهیلات بانکی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌ویژه نیروگاه‎های خورشیدی برای صنعت سیمان در نظر گرفته شد که معتقدم جذابیت لازم را برای همکاری صنعت سیمان در این زمینه ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.