مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۴ هزار نفر در ۳۰۰ تشکل قرآنی استان فعال هستند و بیش از ۵ هزار گواهینامه برای قرآن آموزان صادر شده است.

فعالیت ۱۴ هزار نفر در ۳۰۰ تشکل قرآنی خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت سالاری مکی ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان جنوبی اظهار کرد: سالانه هزار کلاس تخصصی و عمومی قرآنی در استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۴ هزار نفر در ۳۰۰ تشکل قرآنی استان فعال هستند و بیش از ۵ هزار گواهینامه برای قرآن آموزان صادر می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۱۸ دوره طرح اعطای مدرک تخصصی قرآنی در استان خبر داد و افزود: اعطای مدرک عمومی، برگزاری ۱۰۰ آزمون حفظ در استان، فعالیت منظم مجمع قرآنیان استان و اقدامات ارزنده صورت گرفته در حوزه بانوان در بخش های مختلف قرآنی از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این حوزه در استان بوده است.

سالاری با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از برنامه های قرآنی در استان توسط هیأت های مذهبی شکل می گیرد، گفت: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته موضوع اهانت به قرآن کریم در برخی از کشورهای دنیا وجود داشت امسال برنامه های قرآنی در استان رنگ و بوی خاصی گرفته و نگاه قرآنی بر برنامه های شبکه استانی حاکم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اخیراً به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است، یادآور شد: امیداست در بحث تدبیر به قرآن با وجود استعداد های فراوانی که در این استان وجود دارد توجه ویژه صورت گیرد.

سالاری از مجموعه سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در معرفی اساتید و مربیان برتر قرآنی استان توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی در سطح شهرستان های استان برای راه اندازی شعبات قرآن کریم وجود دارد، گفت: این شعبات قرآنی می تواند در مباحث تدبر قرآنی بسیار موثر قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به بحث استعدادیابی دانش آموزان و نوجوانان در قالب تجلیل از برترین های قرآنی تاکید کرد و گفت: فعالیت های منسجم قرآنی باید از رهگذر این شورا وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.