رئیس پارلمان لبنان در واکنش به درخواست غرب و آمریکا برای جلوگیری از گسترش دایره جنگ غزه اعلام کرد: اسرائیل منبع خطر دائمی برای لبنان و کل منطقه بوده و باید این رژیم را برای توقف تجاوزات آن تحت فشار قرار داد.

نبیه‌بری در پاسخ به غرب: اسرائیل منبع خطر دائمی برای لبنان و کل منطقه است

به گزارش قدس آنلاین«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی اعلام کرد: آنچه که در جنوب لبنان می‌گذرد، در چارچوب حمایت از غزه بوده و حزب‌الله از آغاز جنگ تاکنون طبق قواعد درگیری ، عملیات‌های خود را ضد مواضع ارتش و نظامیان رژیم اشغالگر انجام داده و هرگز مراکز غیرنظامی را هدف قرار نداده است.

نبیه بری افزود: این درحالی است که اسرائیل با هدف قرار دادن غیرنظامیان و کشتار خبرنگاران در داخل روستاها و شهرها، همه قوانین را نقض کرده است. اما ما تاکید می‌کنیم که قطعا این تجاوزات بدون پاسخ نخواهد ماند. همه تحولات نشان می‌دهد این اسرائیل است که امور را به سمت گسترش درگیری‌ها پیش می‌برد.

روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد، به موازات پیامی که آمریکا برای نبیه بری ارسال کرد و خوستار جلوگیری از گسترش دایره جنگ بود، فرانسوی‌ها نیز در تماس با رئیس پارلمان لبنان بوده و پیام مشابهی برای وی ارسال کردند. اما نبیه بری در پاسخ به آنها تاکید کرد که منبع خطر دائمی برای لبنان و کل منطقه، اسرائیل است و باید این رژیم را برای پایبندی به قطعنامه 1701 و جلوگیری از تجاوزات آن ضد لبنان تحت فشار قرار داد.

پایان پیام/ت

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.