رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد،گفت برای جایگزینی این آمبولانس‌ها علاوه بر تامین بودجه توسط دولت، ضرورت همکاری خیرین را می‌طلبد.

فعالیت ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در همایش روسای اورژانس کشور در مرز مهران با اشاره به اقدامات و خدمات‌رسانی پرسنل فوریت‌های پزشکی در ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: نیروهای اورژانس در راستای ارائه خدمات مطلوب پیش بیمارستانی با حضوری فعال درشبانه روزاز هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۳ ‌هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد، افزود: برای جایگزینی این آمبولانس‌ها علاوه بر تامین بودجه توسط دولت، ضرورت همکاری خیرین را می‌طلبد.

میعادفربا اشاره به آمبولانس‌های خریداری شده تصریح کرد: تا پایان سال جاری بخشی از این دستگاه‌ها وارد ناوگان کشور خواهد شد که کافی نیست و ضروری‌ترین نیاز این حوزه تغییر در ناوگان آن است.

وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی مستلزم همکاری فرودگاه شهدای ایلام است، اضافه کرد: در تلاشیم دهه فجر بالگرد اورژانس هوایی به این استان برگردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر در ایام اربعین حسینی ایجاد شهرک سلامت در مرز مهران ضرورت دارد، گفت: همچنین لازم است یک اعتبار به عنوان ردیف اربعین در حوزه‌های بهداشتی و درمانی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

هدایت حیدری‌زاده افزود: جهت بهبود خدمات درمانی و همچنین کاهش هزینه انتقال بیماران به حمایت همه‌جانبه وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های دخیل در حوزه سلامت نیازمندیم.

وی به تلاش فوریت‌های پزشکی در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: این پرسنل در سریع‌ترین زمان ممکن بر بالین حادثه‌دیدگان حاضر می‌شوند که برای همگان قابل تحسین است.

روسای اورژانس ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این همایش ۲ روزه دغدغه‌ها و چالش‌های مراکز خود را با "جعفر میعادفر " رئیس سازمان اورژانس کشور در میان گذاشته و به تبادل نظر پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.