مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مشارکت این شرکت در تامین زیر ساخت‌های آب، برق و گاز شهرک‌های صنعتی که باید توسط شرکت‌های خدمات‌رسان انجام شود، میسر نیست و تنها هزینه‌های سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی را افزایش می‌دهد.

لزوم انجام زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان تا درب شهرک‌ها و نواحی صنعتی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان، جعفر فرشچی طوسی در نشست هم‌اندیشی با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به درخواست شرکت‌های خدمات‌رسان برای مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی در تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها اظهار کرد: هر چقدر این شرکت در تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز مشارکت کند، ناگزیر هزینه‌هایش را از واحدهای صنعتی خواهد گرفت و همین موضوع هزینه‌های سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: این روند عملاً سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را فاقد انتفاع کافی برای متقاضیان می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود. لازم است دولت اعتباراتی برای تامین زیر ساخت‌های آب، برق و گاز شهرک‌های صنعتی در نظر بگیرد تا دیگر نیازی به ورود شرکت شهرک‌های صنعتی به این بخش نباشد و هزینه‌های سرمایه‌گذاری افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به قدمت بالای شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت‌های این شهرک‌ها مستهلک شده و عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۲۰ سال می‌رسد، لذا زیرساخت‌هایشان نیاز به مرمت و نوسازی دارد.

فرشچی تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی سهم خود را از عوارض شهرداری از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده در شهرک‌ها پرداخت می‌کنند، بابت این مبالغ پرداختی باید شهرداری‌ها و یا دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به شهرک‌ها و نواحی صنعتی خدمات ارائه دهند که این امر اکنون اتفاق نمی‌افتد؛ پس باید مبالغ فوق به شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت بازسازی و نوسازی تاسیسات و ارائه خدمات به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داده شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: از آنجا که پرداختی واحدها برای عوارض شهرداری به آن‌ها باز نمی‌گردد، ناگزیر هستند دوباره برای اصلاح زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی هزینه کنند که این موضوع در نهایت هزینه سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر از ۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان ۴۱ مورد فعال است که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.