فرماندار طالقان از برگزاری یکصدمین سالروز تولد جلال آل احمد در طالقان خبر داد.

برگزاری صدمین سالروز تولد جلال آل احمد در طالقان

به گزارش قدس آنلاین، علی مهدوی با اشاره به برگزاری یکصدمین سالروز ولادت جلال آل احمد اظهار کرد: این مراسم ساعت ۹:۳۰ شنبه ۱۱ آذرماه در فرهنگسرای جلال آل احمد طالقان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جلال آل احمد نویسنده و روشنفکری است که در تهران متولد شده ولی خانواده‌اش اصالتا اهل روستای اورازان طالقان هستند.

وی با بیان اینکه جلال جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر دارد، توضیح داد: آثار داستانی او، به نوعی حکایت بزرگی از تجربه‌های شخصی، حکایت‌هایی گویای زندگی، مسیر تحولات فکری و تجربیات عملی‌اش و دریافت‌های دوران زندگی‌اش است.

وی ادامه داد: جلال آل‌احمد خودش را به آنچه دریافت می‌کند متعهد می‌دانست که نوعی رسالت در آفرینش ادبی و انتقال آن با زبانی قابل فهم به دیگران است.

وی توضیح داد: جلال در نثر، داستان و نیز کتاب‌ها برای خودش نوعی تعهد و رسالت قائل است و شفاف، گویا، مختصر و کوتاه نویس است که در نهایت اختصار پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند و عاری از هرگونه پیچیدگی در انتقال پیام است.

مهدوی تصریح کرد: از لحاظ زبانی نیز نثر آل‌احمد ساده، قابل فهم برای همگان است و از واژگان و تعابیری استفاده می‌کند که در بین مردم رایج است.

وی در خصوص آثار جلال آل‌احمد سخن گفت و افزود: آثار آل‌احمد شامل داستان‌ها، سفرنامه‌ها، مقالات و یادداشت‌های ادبی است که به قلم خود او است و ترجمه‌هایی مانند آلبر کامو، بیگانه، داستایوسکی، آندره ژید و...  که مجموعه همه این آثار در حدود ۴۰ اثر است که از وی برجای مانده است.

فرماندار طالقان اضافه کرد: آثار برجای مانده از جلال آل‌احمد نشان دهنده این موضوع است که او در عمر کوتاه خود فردی با تلاش و پرکاری بوده‌ است.

وی توضیح داد: برای حضور در این مراسم از خواهرزاده این نویسنده و یک استاد جلال شناس هم دعوت شده و علاوه براین، جمعی از دانشجویان استان هم حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.