سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با مدیران اصناف، سازمان‌ها و مراکز فعال در حوزه اقتصادی شهر ناپل، ضمن تشریح ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان، بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

رایزنی‌های اقتصادی سفیر ایران در ناپل ایتالیا/تاکید بر توسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا صبوری امروز (چهارشنبه) به منظور پیگیری همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، راهی شهر ناپل مرکز استان کامپانیا شد و دیدارهایی جداگانه‌ای را با رئیس کنفدراسیون ملی صنعتگران و شرکت‌های کوچک و متوسط، رئیس کنفدراسیون کشاورزی، رئیس انجمن ملی نگهدارنده‌های مواد غذایی و کنسروها و رئیس اتحادیه تجار و صنایع ایتالیا برگزار کرد.

در جریان این دیدارها، دو طرف در خصوص نحوه پیگیری همکاری‌های تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند. سفیر کشورمان در گفت‌وگو با طرف‌های ایتالیایی، ظرفیت‌های اقتصادی ایران و برنامه‌های توسعه‌ای کشورمان به‌ویژه برنامه هفتم توسعه را تشریح و درباره زمینه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی اعم از سرمایه گذاری خارجی، فاینانس، تجارت و بازرگانی توضیحاتی را ارائه داد.

وی با اشاره به وجود هزاران شرکت دانش بنیان و استارت آپ در ایران و دستاوردهای آنان، از شرکت‌های ایتالیایی خواست تا همکاری‌های خود را با طرف‌های ایرانی شروع کنند.

روسای اتحادیه‌های مذکور نیز ضمن تشریح فعالیت‌ها و زمینه‌های کاری خود برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کردند. در این مرحله قرار شد که پس از تبادل اطلاعات جامع‌تر، نسبت به برگزاری جلسات وبیناری و همچنین سفرهای متقابل، برنامه ریزی شود.

این سفر در ادامه تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برای توسعه روابط اقتصادی با ایتالیا بخصوص در سطح استانی صورت گرفته است.

ایتالیا یکی از شرکای مهم تجاری ایران در اروپا است و دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.