سفیر و نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل بار دیگر با تکرار ادعاهای تل آویو گفت که جنگ می تواند فردا یا امروز به شرطی که حماس "گروگانها" را آزاد و کسانی را که در حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) شرکت داشتند، تحویل دهد.

اسرائیل: جنگ می‌تواند بشرط آزادی گروگان‌ها و تحویل شرکت‌کنندگان در حملات ۷ اکتبر پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، گیلعاد اردان سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و نوار غزه در نیویورک مدعی شد: «جنگ می تواند فردا یا حتی امروز پایان یابد مشروط بر اینکه حماس همه گروگان‌ها را آزاد و تمام تروریست هایی را که در کشتار هفتم اکتبر شرکت داشتند، تحویل دهد.»

این دیپلمات دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، حماس را سازمانی تروریستی خواند و وزیران خارجه کشورهای عربی را نیز متهم به حمایت از آن و ادعا کرد: وزیران امور خارجه برخی از کشورهای عربی امروز به منظور حمایت از «یک سازمان تروریستی» که هدفش نابودی اسرائیل است، به اینجا آمده‌اند.

او خطاب به اعضای شورای امنیت مدعی شد:«این نفرت عمیق از اسرائیل و یهودیان از قبل از تاسیس آن تا امروز، از همان ایدئولوژی نسل‌کشی نشات می‌گیرد که حماس را به پیش می‌راند.»

سفیر تل آویو ادعا کرد: هر کسی که از آتش‌بس حمایت می‌کند، در اساس از ادامه حکومت ترور در غزه حمایت می‌کند.

سفیر اسرائیل، حماس را متهم به نادیده گرفتن مردم غزه کرد و مدعی شد: حماس به تنها چیزی که علاقه ‌مند بوده، اجرای راه‌ حل نهایی هیتلر است.

وی با تکرار ادعاهای تل آویو برغم تکذیب مکرر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران، آشکارا از کشتار ۷ اکتبر حمایت می‌کند و حماس را از نظر مالی و آموزشی و نظامی حمایت می‌کند.

این مقام اسرائیلی در عین حال مدعی شد: جنگ در غزه می‌تواند «همین فردا خاتمه یابد، حتی امروز، مشروط به این‌که حماس همه گروگان‌ها را آزاد کند و همه کسانی که در عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) شرکت داشتند را تحویل دهد».

وی ادعا کرد: «دستیابی به یک آتش‌بس واقعی که چندین دهه طول بکشد» امکان‌پذیر است.

پیش از این، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده مریکا اعلام کرد: اسرائیل به وضوح اعلام کرده آماده است برای آزادی ۱۰ گروگان در هر روز ، به توقف جنگ ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم که وقفه‌ درگیری ها در غزه تمدید شود.

دیپلمات ارشد دولت جو بایدن افزود که آمریکا از تمدید آتش بس غزه برای آزادی اسرا حمایت می کند

گرینفیلد تصریح کرد: «تا زمانی که همه گروگان‌های حماس و سایر گروه‌ها آزاد نشوند، به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.»

سفیر آمریکا افزود: «همه اینها در دست حماس است. اسرائیلی‌ها گفته‌اند که اگر آنها به آزادی ۱۰ گروگان در روز ادامه دهند، وقفه‌ها را یک روز تمدید خواهند کرد. بنابراین واقعاً در دست آنها [حماس] است. من فکر می‌کنم ظرفیتی برای این امر وجود دارد و ما فعالانه در حال کار برای تمدید توافق هستیم.»

گفتنی است؛ دولت بایدن با فشار عمومی گسترده برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت موافقت با آتش بس طولانی مدت در غزه مواجه شده است. واشنگتن تاکنون خواستار آتش بس نشده و گفته است که پایان جنگ به نفع حماس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.